Besökare idag


fredag 26 mars 2010

Våldtäksmän och Pedofilers uppgång och fall.....

Tjenare tränare (bara Bajens bandytränare), ni andra får bara ett vänligt God Afton men det duger åt er....:-)

Efter en liten verbal konversation på Facebook tidigare under kvällen så har jag hamnat i situationen att jag har beslutat mig för att tala om för er hur mycket jag äcklas av svin till manliga könet som våldtar damer i varierande åldrar.


Ska vi återinföra dödsstraff så kan det vara läge för att göra det på män (?) som inte kan tygla sin lust på ett normalt sätt, det här inkluderar även pedofiljävlar och andra dårar som pysslar med tidelag och annat skit....

Nu kommer några av er att säga att det inte är mänskligt eller att det inte är en lösning på problemet (helt rätt...! Men hur mänskligt är det att kliva på en människa som säger nej och är en sunkig lagstiftning lösningen så skulle problemet inte existera), vissa killar blir oskyldigt dömda och det köper jag....

Men om man som snubben som våldtog den unga damen (Linda i Bjästa), sen dessutom kliver på ytterligare en dam och dessutom erkänner att man har våldtagit båda två så anser jag att man har förverkat sin rätt att ha "snabel"....

Snubben borde faktiskt plockas av mobben, civilt primitivt (t.ex. kastrering på torg) straffsystem kommer aldrig att kompensera flickorna men fullföljs "civilstraffet" så tror jag att den avskräckkande effekten kanske fungerar på x-antal blivande våldsmän....

Jag säger som gamla Vägverket, nolltolerans uppnår vi aldrig men vi ska komma så nära vi kan.....

Jag hade egentligen från början tänkt skriva om proggband, men det passar inte nu så jag skriver om dom i morgon.....

Slutraden blir att skulle någon i min omgivning/vänkrets råka ut för ett sånt as så ställer jag mig till förfogande att se till att grisen i fråga hamnar på återvinningen som vanligt Riskavfall......

God Afton, för nu.....
Grumpy

4 kommentarer:

  1. Captain obvious to the rescue.

    Så får du på något sätt med tidelag också, samt det något diffusa "och annat skit...." Här får man tolka in allt det som bloggaren inte tycker om för tillfället antar jag. Verkar vara en vettig lagstiftning, kör på den.

    Att du var sådan förkämpe för djurens rätt visste man inte. Då frågar man sig givetvis hur du ställer dig till ätande av kött i allmänhet, och till uppfödning av slaktdjur i synnerhet. Eller är det okej att avrätta en kalv med ett skott i huvudet, men inte ok att sätta på samma kalv och låta den leva?

    En bitter oskar

    SvaraRadera
  2. Om vi hade varit konstruerade för tidelag så hade vi förmodligen haft längre ben....:-)
    Mat måste vi ha, sen får varje individ själv avgöra vad dom stoppar i sig, men ät inte upp Djurens mat....:-)
    Hur mycket av våran lagstiftning är vettig, vill Oskar ha förslag på misstag i lagstiftningen så går det att räkna upp mängder med konstiga lagar som gör det möjligt för den åtalade i allehanda brottsmål att få utverkat högre ersättningar än vad offret fick...
    En hyfsat morgonglad Grumpy....:-)

    SvaraRadera
  3. Fan den här diskussionen hör hemma i Bizzaro World.

    Så det är upp till varje individ att bestämma om man ska äta kött, vilket ger direkt konsekvens till att djur dör. Ok, men vi kan vara överens om att det inte är nödvändigt att äta kött?! Det är väl bevisat att det går utmärkt att klara sig på vegetarisk mat va, så vi äter kött för att det gott snarare, vi äter det för nöjes skull, det ger njutning.

    Så vad skiljer sig då resonemanget åt att sätta på en sugga, det är ju också något för nöjes skull som vi absolut kan avstå från. Sen kan man ju diskutera vilket som anses värst, att en sugga blir påsatt eller dödad.

    SvaraRadera
  4. Beträffande vegetarisk kost så är det upp till varje individ, men våra kroppar är uppenbarligen gjorda för blandkost så varför inte blanda lite av varje och skölja ner den halvblodiga steken och "djurmaten" med lite bira/vin....?
    Så länge vi medvetet föder upp kullar av djur så är vi också tvungna att äta dom, annars skulle klotet svämmas över av halruttna självdöende djur. Hela det ekologiska hjulet bygger väl på att äta eller ätas....?
    Jag väljer däremot att inte delta i hjulet våldta eller våldtas...
    Om man har "suggans" medgivande så är det väl upp till den som penetrerar att avgöra om det är klokt eller inte...
    Har man inte fått medgivandet från "suggan" så vet bara hon om hon föredrar det ena framför det andra...
    Men jag tror inte att hon går omkring och funderar på varken det ena eller det andra, det vore att ge djuren större själsliv/tänkande än vad jag tror att dom besitter...
    Grumpy

    SvaraRadera