Besökare idag


tisdag 16 mars 2010

Bulemibekräftelse....

Tillägg till tidigare inlägg:

Mullvaden tar sig större och större friheter, nu har han börjat hoppa upp och lagt sig i soffan bara man går upp på övervåningen.

Mattiggeriet går oss på nerverna, allt E och skribenten gör ser han som en signal med betydelsen: är det mat nu...?

Synd att vi har låtit kastrera kräket, just nu känns det som om man skulle vilja göra det en gång till bara för att veta att han skulle kvarta i nästan ett dygn....

Alternativet är annars att ge honom mat tills han tröttnar (smart idé att prova det på ett bulemioffer), men frågan är om man har råd med det..? Han har börjat jämföra i sina matskålar (han har två, en för torrfoder och en för färskmat), om det inte är exakt lika mycket i båda så anser han att vi inte sköter grejerna på rätt sätt. Det visar han genom att sitta och vråla vid skålarna, han börjar inte äta innan man har klappat honom mellan öronen, men han får akta sig så att han inte snart blir "brynad" i skålarna. NU BÖRJAR HAN PROMENERA PÅ MINA NERVER, snart blir det vår och jag hoppas att han börjar sova ute igen.....


Bara han inte blir som katten på bilden, så att man måste upp och koka "Java" till honom på nätterna också... Jag skulle inte bli förvånad, allt som kräver uppassning verkar ligga för honom...

Nä, det blir nog en daggmask till hösten....:-)

Men med min tur, så hittar jag väl världens första daggmask med Bulemi, så det är väl lika bra att börja samla löv så snart det går..
Grumpy....

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig fattat inläggen om mullvaden, kan skribenten börja ta sin medicin igen så dessa fluminlägg får nån form av förklaring

    SvaraRadera
  2. Kära Oskar!
    Mullvaden är våran katt (fast han heter Casper på riktigt), han är en riktig pina och hela hans värld kretsar bara runt mat och komplett sevice. Eva och jag har bestämt att när han dör (kan bli snart om han inte skärper sig), så kommer det aldrig mer in ett husdjur hos oss...

    SvaraRadera