Besökare idag


tisdag 16 mars 2010

Kärringar och mobiltelefoner....?

Efter att ha varit ute i virrevarret i den gotländska trafiken så kommer ett "span" från den lokale skribenten:


Mörka moln täcker mitt annars ljusa humör....
Kärringar som sitter bakom ratten i bilar borde försöka sig på att köra ut i luckor även om dom inte är större än 50 meter till nästa kommande fordon.
Jag är allmänt jävligt trött på att man ger körkort till folk som lider av tvångsmässig beslutsångest.....FY FAN FÖR SÅDANA BILFÖRARE!!!!!!!!

Sen borde man inte få sälja mobiltelefoner till kärringar som har/lånar bil, från start så funkar inte skallen med kroppsdelarna som sköter kopplingen och växelspaken, lägger man sen till ett mobilsamtal till ursprungskatastrofen så får man ett scenario som ingen av dom kärringar jag har sett i trafiken idag har klarat ut.

Tur att jag är så jävla snäll och lite rädd om min Astro, annars hade jag kört ihjäl all 8 stycken som har sabbat mina transportsträckor idag. Ska det vara så jävla svårt att sätta på sig ett headset om man nu ändå tror att samtalet är viktigare än trafiken man befinner sig i....

Jag säger att det är en jävla tur att det bara är två veckor kvar tills dom går över till det enda jävla transportmedel som dom borde ha rätt till, nämligen KVASTSATAN, GLAD PÅSK PÅ ER KÄRRINGAR och tack för kaffet....

Gubbar som kör bil utan headset verkar ha klurat ut att om man klämmer fast luren i dubbelhakan så klarar man av att använda både koppling och växelspak...

Så "spanet" dödar nu en gång för alla myten att kärringar kan göra två saker samtidigt, det här "spanet" har nästan gjort att jag har fått hjärtstillestånd idag.

Dom som vet hur jag är i trafiken i vanliga fall förstår att när jag skriver om den här upplevelsen då har jag pumpat adrenalin under dagen.....

Beträffande kommentarer angående cigaretters pris så var jag kanske lite otydlig: den magiska gnällgränsen går vid 50 bagis, däröver är det smuggel som gäller.....

Hoppas att ni har haft ett helvete idag, för det har jag haft.......

Ingen i Sverige ska ha haft det bättre än någon annan i rättvisans tecken, skulle någon nu trots all må lite bättre så får ni fan i mig se till att det inte upprepas.
Något slags "gå runt och ha det mysigt" blir det inte tal om, bara så att ni vet...

Grumpy Old Man

2 kommentarer:

  1. Ååååhh, jag blir också så jävla förbannad på sånt där! Men, dock har jag kommit på att någonstans innerst inne så njuter jag av det. Jag hoppas nästan på att någon ska vara värdelös i trafiken varje gång jag är ute och kör, bara för att jag ska få bli förbannad. Verkar vara en njutning det där. Det kanske kommer från dig? (...)

    =)

    SvaraRadera
  2. Jag har slutat att njuta av dom, ska fixa en bil som jag inte är rädd om sen ska jag köra på dom i stället.......:-(

    SvaraRadera