Besökare idag


lördag 6 mars 2010

Planer som sprack och resten av en jävla skitdag....!

Hur dagen startade, det har jag skrivit om i morse...

Men man kan ju undra hur resten fortlöpte när det började så bra, min plan var att kolla lite bandy på TV under eftermiddagen, men....:-(

Men som jag tidigare berättade så hade Eva kommit på den ovanliga idén att man kunde låta möblerna på kontoret byta plats med varandra för att det såg så rörigt ut...?

Så här på sidan, oss emellan så kan jag berätta att efter den här dagen så ser det jävligare ut än vad det någonsin har gjort...

Som jag tidigare har skrivit så jobbade jag och Erik med att knuffa runt skiten på olika platser tills Eva ansåg att det såg bra ut, det betydde att dator, telefoner, router och övrig elberoende utrustning blev utan strömförsörjning under x-antal timmar.


Bilden är inte på en missbrukare, hon gör bara reklam för min nya routers grundtankar.
Dom här prylarna funkar som samhällets missbrukare, har dom inte fått stimulantia under en tid så verkar dom vara jävligt sugna på överdoser när tillgången återkommer.
Så datorjäveln tömmer drivrutiner för att ge plats till mer "smack" och nätverksroutern drar i sig en sån lina av kräm så den brinner upp....

Skribent utan nätverk är som en sjöman utan båt, jag började försöka fixa grejerna ca. klockan 12 när jag fattade att krisen var ett faktum, sen har jag pulat (inte på Norska) med detta till 22.30 innan teknikhelvetet förstod att jag tänkte ta hem segern (AD/HD kan va bra att ha), så nu rullar skiten även om det är på nåder.
Vi har nu en ny router (fick införskaffas 15.45, dyrt) som är rasistiskt lagd, vill varken jobba med Win7 eller blandäktenskap där XP vill avsätta restgener, den har förmodligen idéer om att det får bara vara en sorts gener i ett nätverk...

Men trägen vinner och nu har vi fördubblad signalstyrka på övervåningen så nu kan "nördarna" (skribenten och E), fortsätta med att leverera inlägg från hemmets bästa plats (sängen)...!

Erik har som vanligt i dessa meloditider dragit från hemmet för att lyssna/beskåda skiten i annan lokal än hemmet som visar föga intresse för festivalyran...

Skribenten har nu förfallit så långt ner i skiten så att han var tvungen att kolla hur det gick för Pernilla, när hon gjorde sitt uttalande om att hon var en av två MILF:s så kände jag att den damen gillar jag, så nu skiter jag i om låten är bra men är man så kaxig så ska man vidare....:-)

Nu undrar ju en del vad fan hände med Mullvaden, han har under personalens tekniska arbete under dagen insett att nu är goda råd dyra, så han har knappt sagt mjau utan hållit sig på sin kant och det ska han vara jävligt glad för. Skribenten har ett jävla humör när det inte går hans väg (AD/HD) och en skärpt Mullvad hajjar när det inte är läge....

Hur som helst är det jävligt kallt och veden har rykande (fyndigt) åtgång, men idag har man sparat lite ved genom att elda med både bilar och routrar....:-(

Så vad mig anbelangar så kan nu den här dan dra högaktningsfullt rakt åt helvete, men jag är ändå glad att det gick bra i bandyn....:-)

Sov nu, så att vi orkar elda i morgon....
Grumpy Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar