Besökare idag


måndag 8 mars 2010

Hur fan tänker dom...?

Om vi börjar med Telia, jag felanmälde mitt bredband i lördags och inom 3 arbetsdagar skulle det vara åtgärdat, när jag åker med bärgaren som kör ut min vita "brandbil" till verkstaden så ringer det en telekille och undrar om jag kan vara hemma mellan 09.30 och 10.00 i morgon (tisdag) så vi bokar det. När jag kommer hem så börjar jag fundera på varför killen som lät ung inte pratade Gotländska, så jag kollar i mobilen och ser att han nummer gick att ringa tillbaka till så jag slår en signal och undrar om han kan vara sugen på kaffe vid den tiden (fjäsk brukar betala sig när man är osäker på sin egen skuldfråga), när vi snackar router så kommer det fram att killen jobbar hos ElTel i ÖSTERSUND, med andra ord han får jävligt svårt att hinna till mig på tisdag.

Då ber han mig ringa felanmälan igen, där får jag träffa dagens första ruskprick (nu är jag jävligt snäll när jag kallar henne det), kvinnodagen till ära så firar eländet det med att koppla tillbaka mig till supporten där jag får plats 3 i kön. Det tar exakt 22 minuter till elektronrösten säger du kopplas fram, sen ringer det 7 signaler och sen bryts samtalet.
Nu är skribeten jävligt förbannad och ringer till uppsägning av hela skiten, nu slänger dom in nästa kärring som firar den dag som i dag är. Ordväxlingen som uppstår när hon för tredje gången talar om för mig att jag inte förstår att man måste vänta 18 månader för att slippa abonemanget och inte behöva tala med tillbehören till kvinnodagen Får mig att gå i taket, jag ringer om till elektronrösten och vrålar "KLAGOMÅL", då kopplas jag dit....

Här kommer jag i kontakt med en dam (som är värd namnet DAM), hon har missat att hon har all rätt i dag, så hon fungerar som en eminent Servicekvinna och ger mig ett ärendenummer och säger att det här skall rättas till å det snaraste. Hon tycker att jag har blivit däligt behandlad och att det är Telias sak att reda ut det här.
Nu blir skribenten så häpen så att han (nästan) tappar målföret, sen fixar hon fram en supportsnubbe som hjälper mig att få modemet uppgraderat och snabbar på felsökningen och lovar att följa upp ärendet med långtidsmätning på min telefonlinje..
Fan va rörd man blir.........
Fortsättningen kan bli intressant att följa....:-)

Nu över till Mullvaden som ligger här bredvid och ser jävligt irriterad ut över att jag har tänt sänglampan, den lyser tydligen i hans ögon och han låg ju här först...
Jag försökte få över en bild på honom, men han är hal som en ål så ni får titta på en som ser lika ödmjuk ut och förmodligen tänker som Mullvaden...
Hans plan ser ut att vara som följer:


ÖNSKAS HYRA!
Finare bostad med helpension och lite klass på maten, önskas hyra av fet hankatt.
Hyresvärd utan krav är ett önskemål, stor respekt för hyresgästen och totalservice ett krav. Dubbelsäng och egen fåtölj skall ingå. Dygnetruntservice ett måste!
"Ödmjuk Mullvadskopia"

Börjar tröttna starkt på hans nycker och fasoner, bara våren kommer så ska han få flytta ut i uterummet. Jag fattar inte varför han får sån service, han är så jävulusiskt oförskämd och självcentrerad, så man frågar sig hur vi kan vara så lyckligt lottade så att vi har fått äran att bo i samma hus som han gör......

Nästa husdjur får fan i mej bli en daggmask, vad äter dom, ett brunt löv om året och bor i rabatten och inte hårar dom ner allting heller.....

Bilen blir klar i morgon, det var generatorn som hade frusit ihop så att remmen inte kunde snurra...

Nu skiter vi i det här och återkommer kanske senare....?
Morsning, korsning...
Grumpy Old Man

2 kommentarer:

  1. Hahaha var det så han kom in i vårt liv? Vem köpte den annonsen liksom?

    SvaraRadera
  2. Första annonsen, såg inte ut så:
    Liten söt gråvit katt söker någon som kan tycka om mig. Ensam kvar hos mamma och behöver ett nytt hem där jag kan få lite mat.
    Svar till "Sötmjau".

    Men nu har han växt till sig den jäveln och har glömt att vi ville ha en liten söt katt och kunna sitta i soffan medan den "svagt purrandes" gick runt och blinkade lite försynt...
    Nu slutar han aldrig VRÅLA och skiter fullkommligt i vad vi ville ha...
    Allt han gör har ingraverat slutkommentar "CASPER RULES"

    SvaraRadera