Besökare idag


tisdag 9 mars 2010

Den afton som just nu är......

Jaha, då har man fått tillbaka brandbilen i så gott som nyskick, hämtade den i verkstaden klockan 17.30, riktigt mysigt att få höra V6:an mullra lite gött...
Annars har den här dagen gått åt till att kasta ut ett Zyxelmodem från kontoret eftersom det inte ville funka alls.
Men vad köper jag i stället, jo, ett annat Zyxelmodem med inbyggd trådlös router, så nu har sonen E och jag varsin lina som vi jobbar från och inkommande hastighet är som den aldrig har varit förut....

Men det skiter väl ni i så vi pratar om något annat i stället...

Maria Saknarwetterstrand var på kobben i veckan som var, hon engagerade sig i frågan om färjetrafiken samtidigt som hon FLÖG ner till Gotland. Hon var så glad att det var en kvinna med på ett av mötena hon var på, samtidigt säger hon att männen tar henne på allvar och det är väl i så fall det enda dom vill ta henne på....Hi-hi....

Seriöst, kan man ta henne och partiet på allvar...? Hur som helst så hade hon ett frukostmöte med Mp-folk och "några lokala företagare" det vill säga (troligen) några Mp anhängare som var godkända av partiet och har F-skattsedel (får vi hoppas). Gotlands Allehanda publicerade en bild i fredagens tidning (som är tagen av Tobias Wallström), när man ser på den så undrar man hur stämmningen var på frukostmötet, det ser fan i mig ut som om det är begravningskaffe.

Tre av killarna jobbar enligt tidningen med energi, men hade många frågor om saken till Mp-ladyn, jobbar energifolket på basis av hennes rådgivning så bör vi nog dra åt oss öronen, snarast.
Så nu undrar man ju om hon har blivit upphöjd till någon jävla energiguru av medborgarna i detta land, om så är fallet så tycker jag jävligt synd om Sverige.
Det där gänget saknade några av Gotlands riktiga energikunniga, familjerna Sirland, borde ha varit med på bild, men jag undrar om dom var inbjudna. Siral AB har mer koll på energi än vad dom på mötet har tillsammans på hundra år
Mp- damen talar gärna om att hon har både Etanolbil (vem pröjsar den, och drivs inte den av grödor som kunde ha blivit mat i U-länderna, rätta mig om jag har fel....), bergvärme och solpanel hemma men vill också ha fjärrvärme...? Funkar inte hennes miljöprylar eller vill hon bara förbruka mer energi....?

Nä spel för galleriet passar tydligen Charlotte Skyllborg som har skrivit artikeln för Gotlands Allehanda.

Jag fattar inte att jag får i hop så mycket, jag skulle bara skriva att jag hade fått tillbaka bilen.........

Hepp på er.......
Grumpy Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar