Besökare idag


torsdag 11 mars 2010

Så fel allt kan bli.....

Tjenare, tränare..

Att sälja produkter via färgglada brochyrer kräver tydligen mycket tankearbete.
Om vi tittar på Elitfönsters nya lansering som får blomma ut i colorerat tryck på tjockt glansigt papper, så skriver dom så här:

Nu är det dags att sälja fönster med båda hjärnhalvorna. Under många år har vi främst riktat in oss på vänster sida. Den del av hjärnan som tilltalas av logik, siffror och tekniska fakta. Dessutom har vi blivit Bäst i Test. Därför behöver vi inte orda så mycket om teknik. Den plattformen är redan lagd. Nu fortsätter vi varumärkesbyggandet genom att fokusera på höger sida. Det är den del av hjärnan som tar emot de känslomässiga argumenten. Där hör färg, form och estetiska värden hemma – förstås! Men också mjuka känslor som trygghet, komfort och välbefinnande.

Brochyrens språk säger att man endast så här långt har lyckats sälja sina fönster till folk som är nördar på tekniska saker som uv-värden och och annat tekniskt skit, med andra ord har man så här långt inte sålt sin produkt för att den har varit snygg..

Dom påstår vidare att dom har blivit Bäst i Test, vilket jävla test då...?
Den frasen är så jävla sliten, idag existerar inte en enda TV-reklam som inte talar om att deras produkt har blivit vald till årets produkt av Svenska folket, är Svenskar så jävla korkade att dom väljer årets produkt t.ex. 2010 redan i januari..?

Nu tänker dom kränga sina fönster med känslomässiga argument, vad är det för skitsnack, dom argumenten använder man väl om man ska t.ex. samla in pengar till katastrofoffer i världen.

Vidare hänvisar man till trygghet,komfort och välbefinnande, det låter som dom ska sälja en plats på ett ålderdomshem, avancerat skitsnack är vad det är....:-(

Så, kan ni tänka klart när ni ska köpa fönster, så SKIT I ATT KÖPA Elitfönster, vilken annan fönsterförsäljare som helst i världen är mer sanningsenlig än vad dom är.

Appropå fönster så sitter Mullvaden i fönstret mot gatan och blindstirrar under all sin vakna tid som inte ägnas åt mattiggeri. Där sitter han och glor ut på en tom gata hur länge som helst (ingenting händer), helt plötsligt så rycker han till och ser ut som han ser något jätteintressant. Tittar man då ut så finns det inte ett dugg på gatan, så jag har börjat fundera på om inte kattsatan har börjat med hallucinogener av något slag. Om så är fallet så undrar man var han får grejorna ifrån, den enda som syns på våran trapp ibland är grannens katt "Tusse" så frågan är om jag ska ringa polisen? Jag undrar om inte "Tusse" langar droger till Mullvaden...

Hur som helst är det torsdag, så här långt har jag somnat två gånger i soffan framför TV:n, snacka om drömläge.
E (d.v.s. sonen) drog med båten till Stockholm idag för att se Melodifestivalen på plats, då är man fan i mig intresserad om man betalar tusentals kronor för att se skiten live....!


Alla barnen ska möta upp i Stockholm under helgen och frossa i både mat och lokal medan föräldrarna sitter i stugan i Visby och huttrar under pläden med brist på ved. Ja-ja, några har det välbeställt medan andra får dras med fattigdom och annat elände..
Så här års kan vi inte ens odla våran enkla lott, som ni kan se på bilden..!

Om inte svälten tar oss så hörs vi i morgon..?

I svält och missär, nådens år 2010.......
Grumpy Old Man samt barnens mor och Mullvaden (drogad)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar