Besökare idag


fredag 19 mars 2010

Framtiden, framliden och samtiden.......

Eftersom jag inte har något att skriva om så börjar jag med att tala om vad jag har för plan för morgondagens inlägg, sen utgår jag ifrån att det löser sig under tiden jag skriver......

Våren är verkligen på gång och Bajen lirar bandyfinal på Söndag på Studenternas i uppsala, jag hoppas verkligen att den här finalen kommer att gå deras väg eftersom dom har varit i final 60 miljoner gånger och förbannade Sandviken har jiddrat till det för mina vänner.
Sandviken ligger nära Gävle och det vet man ju att där sabbar dom för alla se bara på Julbocken....
Men i år kommer i alla fall inte dom att kunna "bränna" Bajen, nä nu är det andra Gävlar som tänker försöka......

Hur det än går så är bandyfinalen på Studenternas ett riktigt vårtecken....
Sen har vi syrener som knoppar, som också är ett vårhäcken....:-)

Jävligt fyndigt av en utan genomgången gymnasieutbildning....

Kan vi bestämma att det var det som överskriften FRAMTIDEN avsåg, håller ni med så fortsätter vi till FRAMLIDEN:

Någonstans i Sverige ligger det en dam i respirator som har en önskan om att få någon att stänga av skiten, hon har tydligen legat där länge och det finns inget hopp om förbättring.
Hon säger själv att hon inte orkar/vill vara ett kolli längre, men ingen vill hjälpa damen genom att dra ur kontakten med tanke på en ganska föråldrad lagstiftning...
Om man är helt klar i skallen och väljer att avsluta sitt liv så går det utmärkt om man är så frisk så att man kan göra det på egen hand.....
Varför har inte damen rätt att få välja själv....
Hon om någon har mitt fulla stöd.....
När jag blir gammal (långt fram i tiden..:-) då vill jag fan i mig kunna avgöra om jag ska bli ett kolli eller inte.....

Nu över till SAMTIDEN som ju avser den tid vi lever i nu och i morgon:



Morgondagens inlägg kommer bland annat att ta upp Nord Stream´s påbörjade bygge av gasledningen i Östersjön från Maffialand (Ryssland) till Wurstland (Tyskland). Bilden till vänster är kanske att låta den humor jag besitter gå lite väl långt när det gäller GAS och TYSKLAND, men man är som man är och på tal om det så kommer Israels senaste groda att omnämnas i morgon.

Detta är planen, mycket kan hända.....

Ja, jag hade inget att skriva om så ni får klara er utan att jag skriver ett kvällsinlägg, men om Jesus från igår dyker upp så återkommer jag senare...
Ha de....
Grumpy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar