Besökare idag


fredag 5 mars 2010

Sjukdom VS Snöskottning.....

Skribenten som numera tituleras patienten ligger nedbäddad och konfronteras mellan att fortsätta vara "dödssjuk" och att göra sin plikt i snösvängen. Det började snöa i går runt lunch och slutade först nu, grannen 90+ skulle behöva få sin infart skottad och jag behöver röja runt brevlådorna....
Solen har börjat lysa så allt ser vackert ut, men krafterna hos patienten säger NEJ till större aktiviteter, tiden får utvisa om flärd går före förnuft....

Morgonens Bulemirapport lyder enligt följande: Läget har förändrats lite grann sedan gårdagen, maten har idag stannat i objektet, dock gjorde jag misstaget att stänga till en dörr i hemmet i morse vilket Mullvadsbulemioffret genast noterade och intog position vid dörren. Där tillbringade han några minuter "vrålandes" tills han förstod att ljuset i tunneln var nära förestående. Så träffar ni någon luden jävel i närheten av Lindeväg som är hes så kan det vara Mullvaden (Morgonvrål) eller hans husse (hostande i pälsmössa), hur som helst så är det ingen mening att tala med "den" svaren kommer endast att komma i "nickform".


Finlandsfärjorna fryser fast i isen, men det är fan i mig inte mer än rätt. Allt på dessa "pråmar" serveras ju vanligtvis med mycket is. Båt ska man åka på sommaren...

På den politiska scenen verkar det vara stiltje nu på morgonen så jag är i avsaknad av objekt att analysera, detta ger vid hand att mina insatser i detta forum blir begränsade till att krångla till texten så mycket så att den räcker ner till botten på sidan.

Jag får nog ge mig, för varje gång som jag har fyllt en rad med Gemener och Versaler så kommer det fram en ny tomrad vilket gör det omöjligt att fullfölja min grundidé som från början var tänkt att ge er något att läsa om.....

Ajöss...
Grumpy Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar