Besökare idag


måndag 15 mars 2010

Intet nytt på östfronten....

Återigen en dag när jag inte hittar ett skit att gnälla om, vissa dagar är tråkiga och inte blir dom roligare av att lokaltidningen (Gotlands Allehanda) bara redovisar fylljidder från helgen....

Så för att få lite spinn på aftonen så får jag fundera ut någonting att skriva om medan jag skriver.


Så jag börjar med att fundera runt varför man har valt att sälja 20-paket cigaretter med bara 19 stycken i....?

Största skälet är förmodligen att det ligger en magisk spärr vid 50 kronor paketet, om man kommer över det talet så kommer förmodligen smuggeltrafiken av cigaretter från östra sidan av pölen att tillta igen, varje cigarett skall ju beskattas hårt och om man då minskar med en cigg i varje paket så klarar man att ligga under det magiska 50:-.

Så jag utgår ifrån att nästa gång så innehåller 20-paketen 18 stycken, men det kommer garanterat att så småningom genomskådas och man kommer att kunna köpa 20 pack från baltikum igen för 30:- per paket, sånt gillar skribenten och stavar det ANARKI...!!!!

Det blev ju faktiskt lite att pränta ner trots allt.

Läste förresten häromdagen att Sveriges kommuner ligger taskigt till för att alla vill fjäska inför det stundande prinsessbröllopet, men man kan tydligen inte ge brudparet vilka presenter som helst, om man inte vill hamna under skattemyndigheternas lupp.

Märkligt att dom inte kan få ta emot lite sidenlakan och annat skit, när dom kan ta emot fantasisummor om året av staten, hon på ärten behöver väl hur som helst inte lakan till bingen, dom har ju fläsk så att dom kan sy lapptäcken av femhundringar..

Man säger ju att pengar inte är allt, men då ljuger dom som vanligt...:-)

Alla ljuger jämt, det får man lära sig att leva med. Alliansen Sverige ska byta namn till Alliansen, va fan blir det för skillnad. Någon reklambyrå blir givetvis vinnaren, en sån unik ombildning måste ju kosta skjortan...

Det blir lite som när Vägverket bytte namn till Transportstyrelsen, skit är skit även om vi kallar det för pannkaka.

Mäklarhuset på Gotland annonserar att Svensk Kvalitetsindex har låtit göra en mätning som visar att Mäklarhuset har störst andel nöjda kunder, inte dom jag har träffat på Gotland i alla fall, företaget är fan i mej rikstäckande så ska mätningen redovisas som positiv så bör den nog redovisas lite mer lokalt innan jag tror på att den avser Gotlandskontoret..:-(

Hur fan kan det bli så mycket skrivet, det måste bero på att jag är alldeles för tyst och ödmjuk på dagarna, jag får fan i mej börja prata mer på dagtid...:-)

Om ni undrar hur det är med Mullvaden så kan jag berätta att diagnosen Damp/AD/HD ännu står sig, men nu kan tjockisen i alla fall se sig omkring dom korta stunder han är ute, skaren på snön bär honom så nu kan han i alla fall stå uppe på drivorna.
Fast nu har han ökat kaloriintaget inför den stundande våren.....:-)

Eva slipper slåss med honom om sängen, han har flyttat ner (i alla fall tillfälligt) till fåtöljen igen....:-)

Nu får ni vara ifred en stund, jag drar mig värdigt tillbaka och grunnar på vad jag INTE ska skriva om i morgon...
Grumpy....

6 kommentarer:

  1. Marlboro gold kostar oftast 47,50kr nuförtiden. Det ger ett pris på 2,50kr per cigg. Öka med en cigarett och det landar på 50kr jämnt, duger inte det? Eller vad är det för "magisk gräns du pratar om classe?

    För övrigt är det på gång med blockad av Gotland, färjefolket ska strejka. Kan vi få flyget att göra samma sak har vi kommit en bit på vägen mot ett utopiskt samhälle.

    SvaraRadera
  2. Alla här på kobben kommer att sympatistrejka, utom dom som säljer bira och cigaretter, det ser vi fram emot.....

    SvaraRadera
  3. fan strejken avblåst, där hade ni tur

    SvaraRadera
  4. Kallar du det tur, nu blir det inget sympatidrickande i påsk....
    Fan, nu är inte bara båten i torrdocka, utan även skribenten...

    SvaraRadera
  5. Om du någon gång får dåligt med material att skriva om skulle jag gärna vilja höra din åsikt om Nord Stream-projektet.

    SvaraRadera
  6. I den här vansinniga världen kommer jag aldrig att få dåligt med material att skriva om, men jag ska författa ett inlägg om Nord-Stream i helgen så får vi se vad du tycker...

    SvaraRadera