Besökare idag


lördag 6 mars 2010

Djävla skit vinter....

Veckan börjar bra sa han som skulle hängas på måndag.....

Kliver upp klockan halv nio och ska sätta på TV:n, då hör jag snöplogen och kutar ut i morgonrocken för att flytta två bilar från gatan. Börjar med att köra in Evas bil på gården klarar grindstolparna på f...håret springer ut igen på gatan och startar det amerikanska vidundret. Tycker att den låter lite väl ansträngd, men kör den fram till korsningen och kan varken bromsa eller svänga. Servopumpsjäveln har frusit, efter att ha nyttjat all muskelkraft som min klena kropp kan uppbringa så lyckas jag runda hörnet! DÅ SLÅR REMJÄVELN TILL GENERATORN OCH SEVOPUMPEN ELD, SÅ JAG STÅR IFÖRD MORGONROCK OCH GYMPADOJOR I ETT GATHÖRN I VISBY NÄRA MIG I ETT JÄVLA RÖKMOLN AV BRINNANDE GUMMIREM, BLÅRÖK OCH BARA UNDRAR: Var är våren någonstans...?

Hm, undrar om det finns något trevligare sätt att vakna upp en solig vinterlördag...?

I kväll tror jag att jag ska bli full, eller kanske man skulle ta och börja knarka..? Sämre kan det i alla fall inte bli.....

Mullvadsjäveln går omkring och vrålar inomhus, Kontoret är en jävla röra Eva fick för sig igår att alla möbler där inne skulle "Byta plats med varandra", vilket i realiteten innebar att jag och Erik lyfte, knuffade och bar till midnatt i går...:-)

LIVET ÄR SÅ HÄRLIGT....!!!!!!

Mp i Stockholm har på förslag att förbättra järnvägen i landet:

Det förebyggande underhållet, som gör att vi kan undvika problem som vi haft i vinter, måste öka kraftigt och vi måste öka kapaciteten genom att bygga nya spår. För de närmaste tio åren satsar Miljöpartiet 33 miljarder kronor mer på drift och underhåll av järnvägen och närmare 80 miljarder kronor mer på nyinvesteringar, jämfört med regeringen.

Jag kräks på KRAV-käkande drömmare som tror att kapital kan förändra isbildning i tågväxlar och dessutom tror att om man bygger fler spår så kommer isbildningar att försvinna, prova med att öka den globala uppvärmningen så slipper vi all form av isbildning....:-)
Tror man dessutom att man kan få fram 113 miljarder ur statskassan...?
Ska dom stålarna tas ut i högre energiskatter eller.....?
Kanske kan man omprioritera kapital, men 113 miljarder, realister är dom fan i mig inte...

Ha ett helvete, för det har jag....:-)
Grumpy Old Man

5 kommentarer:

  1. Jag ha en gammal fläktrem som är obränd som jag skänker bort ( fd Astro ägare).
    Ett bra förslag är att sätta hjul på möblena så slipper du slita ut din rygg mer.
    Jag tor att Mullvadens skrikande på nätterna är att han behöver sällskap av det motsatta könet.
    Må väl Manne

    SvaraRadera
  2. Haha, synd att man missade den synen käre far =)
    Men nu kan det i alla fall bara bli bättre, tänk på det...

    SvaraRadera
  3. Till Manne!
    Jag har redan beställt bärgare till måndag morgon och bilmeken är förberedd..

    Till Maria!
    Strax efteråt så rasade hela jävla internet och hemmanätverket så särskilt mycket bättre blev det inte trådlösa routern har åxå brunnit, man får elda mycket när det är kallt..

    SvaraRadera
  4. Ja du käre granne, Bara för att det börjar bli ved brist, så behöver du ju inte elda gummirem och router.
    Walle

    SvaraRadera
  5. Grannar har inga idéer i svåra spartider...
    Det ska till skribenter om vi ska snåla på resurserna.....:-)

    SvaraRadera