Besökare idag


torsdag 25 mars 2010

Porrigt på bibliskt vis......

Efter gårdagens salta inlägg om mina åsikter beträffande USA och Israel (som skapade både ilska och glädje, men ni ska veta att sanningen alltid gör ont) så byter jag nu ämne och talar om konstigheter som varken jag eller grannen G (som startade funderingarna) lyckas få funderingarna att stämma runt....

Men först börjar jag med att beklaga att någon har startat:
Alliansfritt Sverige på Facebook, nu undrar jag bara vem som har minst skärpa i dom övre lindningarna av skallen...? Dom som går med eller på det eller dom som skapade skiten....?

Hur som helst, jag har hela tiden trott att Jesus var en son av vår herre (alltså inte tillkommen genom myskväll med stearinljus vitt vin och raj-raj), men nu sa G att i söndags var det Jungfru Maria Bebådelsedag (d.v.s. den dag Ärkeängeln Gabriel nedsteg för att tala om för Maria att hon skulle föda Guds son) och idag är det Maria Bebådelsedag, han har alltså varit tre dagar hos damen och nu är det slut med Jungfrutiteln.

Om det verkligen är så, då kan vi snabbt räkna ut att harpan var inte den stora grejen han hade med sig... Fjädrarna på ryggen var alltså inte dom enda fjädrar som var med i leken....

Undrar om inte vår Herre vill att vi börjar kalla honom: Äkebocken Gabriel

Troligen borde man skriva om delar av boken, för om detta stämmer så har ju Jesus en pappa... Vad värre är är ju att det blir jävligt svårt att bli tagen seriöst som någon helig man om man helt plötsligt måste börja presentera sig som Jesus Gabrielsson..... Där föll den glorian för gott....

You made my day, kära grannen G......

Det här avslöjandet får mig att tänka på en historia om bonden som åkte till staden på den tid det inte var så vanligt med telefon på bondgårdar:


Bonden hade slaktat kycklingar och behövde pengar, så han tänkte åka till staden och sälja dom bästa bitarna av hönorna (bröstbitarna), problemet var att det var dåligt med marknadsplatser och kyckling är färskvara. Så han ville först kolla om det gick att få plats på torget i staden.
Därför sa han till frun att han hör av sig när han vet bättre...

Dagen efter fick frun ett telegram som löd: Skicka pigan med dom stora brösten STOPP Har fått stånd på torget STOPP....

I övrigt har det inte hänt särskilt mycket här på ön, jo sonen E hade fint dambesök här hemma igår (lilla Madde), den damen hon har funderingar om mycket så jag undrar om inte hon och jag skulle starta en egen blogg. Ni kan ju tänka er vilken fullträff namnet skulle bli "Claddebloggen", en sån Gotländsk ordlek till och jag häpnar...

Inte blev det ett inlägg som jag hade tänkt mig det, men ni får fan i mej hålla till godo med det som erbjuds...

Visby nådens år 2010...
Grumpy Old Man

2 kommentarer:

  1. Tycker du ska hålla dig ifrån religiösa funderingar, det verkar inte som du kommer i mål med dessa.

    Snart är det påsk, är det sant att varje familj på Gotland slaktar ett lamm till minne av slaget vid Ringmuren? Samt, hur mkt maskrosvins dricks det under påsk?

    SvaraRadera
  2. Kära Oskar!
    Jag lever efter mottot inget är heligt nog innan det har granskats av Grumpy....
    Nä, vi smygslaktar ringmuren till minne av dom slaktade lammen.
    Vi har provat att göra sånt vin, rosenblad har vi hittat men det är svårt att få tag i maskarna.....
    Grumpy

    SvaraRadera