Besökare idag


söndag 14 mars 2010

Inte hon igen......

Kan inte den här rödgröna soppan låta saker vara, det senaste är nu att "Måns" Sahlin tror att hon ska få kvinnor mer jämlika genom att lagstifta om kvotering till bolagsstyrelser.
Jag utgår ifrån att hennes goda vänner "Bill" och "Bull" klappar händerna och tror att det här ska lösa alla problem med jämlikhet i styrelserummen, hade jag suttit i en styrelse så hade jag hellre suttit tillsammans med kompetenta ledarmöter än med en bunt kärringar som har kvoterats in...

Ponera nu att vi har ett familjeföretag, samtliga i familjen (mamma, pappa och 3 söner) är engagerade i företaget och om mamman i familjen inte vill vara med i styrelsen, ska hon då tvingas att vara med enligt lag...?

Tycker Måns, Bill och Bull att dom ska bestämma vem som skall sitta i bolagsstyrelser, vad blir nästa steg, ska staten gå in och bestämma vem som får jobba i Pressbyrån vid Brommaplan.

Den ultimata styrelseledarmoten måste vara:
Kvinna från Irak som har någon form av handikapp, där har vi tre grupper som skall särbehandlas i en och samma person. (Ett tillägg kommer på tips från en god vän till mig, jag har glömt att säga att hon också är elallergiker och transa, nu blev hon helt plötsligt 5 grupper i en så nu kan hon säkert få gå "Skaffa jobb skriva CV-kursen". Så då kommer hon att få ersättning och behöver inte jobba, så ni får helt enkelt hitta någon annan.....)

Nu har jag därför funderat lite över vad man kan ha med i valkampanjerna:
Lagstifta om hur svenskarnas frukost ska se ut, på det viset så får vi bort tokar som tror att en frukost kan bestå av sånt som man väljer själv......
Lagstifta föresten också om vad varje svensk skall äta under lunch och till kvällsmat, så slipper man krocka med maträtter skolan/hemmet och inga lunchrestauranger behöver skicka ut luncherbjudanden.

Mp tycker ju att medborgarna ska förlora sin rätt att välja hur man delar på dagarna i föräldraförsäkringen, man tycker att det ska lagstiftas om hur dagarna ska förvaltas.
Jag tycker att dom borde lagstifta om hur mycket man får ringa också....:-)

Enligt en artikel i Dagens Nyheter:

Miljöpartiets oppositionsborgarråd hade dyrast räkning för tjänstemobilen Miljöpartiets Yvonne Ruwaida är en av Telias bästa kunder – på skattebetalarnas bekostnad. På mindre än två år har oppositionsborgarrådet i Stockholm ringt för 44.575 kronor, dubbelt så mycket som något annat borgarråd.

TAXIRESOR OCH KREDITKORT
1999: Som Miljöpartiets budgetförhandlare åkte Yvonne Ruwaida taxi för 70  000 kronor på skattebetalarnas bekostnad. Hon skyller den höga kostnaden på ”hög arbetsbelastning”.
1999–2000: Ruwaida använder riksdagens kreditkort för utlägg på, utöver taxiresorna, ytterligare över 200 000 kronor utan att redovisa kvitton. Först efter ett flertal påstötningar från riksdagens förvaltningskontor lämnas kvitton in. ”Detta är ingenting jag är stolt eller nöjd över”, kommenterade hon händelsen.
Källa: DN

SKATTEBETALARNAS NOTA FÖR SJU BORGARRÅD 2009
Lotta Edholm (FP) - 2 662 kronor.
Madeleine Sjöstedt (FP) - 12 133 kronor.
Ewa samuelsson (KD) - 12 370 kronor.
Carin Jämtin (S) - 19 351 kronor.
Roger Mogert (S) - 14 943 kronor.
Ann-Margrethe Liv (V) - 10 920 kronor.
Yvonne Ruwaida (MP) - 31 841 kronor.

DN har granskat mobiltelefonkostnaderna under 2008 och 2009 för de tolv borgarråden i Stockholms stadshus. De fem moderata borgarrådens mobilräkningar betalas av Moderaterna och är inte offentliga. För övriga borgarråd sticker kostnaderna ut för en person: Yvonne Ruwaida, som tidigare var ekonomisk talesperson i Miljöpartiet och riksdagsledamot till 2006.

Eftersom miljöpartister enligt stadgarna inte får sitta i riksdagen längre än tre mandatperioder övergick hon 2006 till Stockholmspolitiken där hon är oppositionsborgarråd för Miljöpartiet. I april 2008 tog Stockholms stad över hennes kostnader för tjänstemobilen.

På ett år och nio månader – till och med december 2009 – är notan för skattebetalarna 44 575 kronor. Om man jämför hennes räkning för helåret 2009 med de andra borgarrådens telefonräkningar kommer ingen i närheten av hennes kostnader.

– Jag pratar väldigt mycket med folk i telefon och är väldigt aktiv i sociala medier. Jag anser att det är en del av mitt arbete.
Är det en rimlig telefonkostnad?
– Jag är en person som inte sitter så mycket på kontoret vid en dator. Jag har både en privat telefon, en Iphone just nu, och min tjänste¬telefon. Jag är väldigt, väldigt uppkopplad.
Under 2009 ringde Ruwaida för 31 841 kronor på skattebetalarnas beskostnad. Samma period ringde skolborgarrådet Lotta Edholm för 2 662 kronor.

– Jag har lagt in prefixet för privatsamtal på alla nummer utanför tjänsten i min telefonbok. På så sätt får jag en räkning hem för alla privatsamtal. Det är extremt viktigt att vara varsam med skattebetalarnas pengar, säger Lotta Edholm.
Enligt DN.

Hur som helst så verkar alla politiker tro att bara man lagstiftar om det så försvinner det.....:-)

Kunde man inte lagstifta mot politiker....?

Tänk om dom hade lagstiftat om det här, då hade inte Aftonbladet behövt skriva den här artikeln:

Fem män, några medlemmar i det kriminella gänget Black Cobra, häktades på söndagen av Helsingborgs tingsrätt för inblandning i kakstölder från företaget Godbiten i Åstorp den gångna veckan.
Kakorna stals från en lastbil på ett industriområde när chauffören låg och sov, innan kakorna skulle transporteras till Danmark.
Kapellet skars upp och 120 kartonger med bland annat mazariner, brownies, äppelkronor och dammsugare forslades bort.
Godsakerna var värda 17 000 kronor. Männen, som nekar till brott, häktades på sannolika skäl misstänkta för häleri, skriver Helsingborgs Dagblads nätsida.
Polisen kom snabbt tjuvarna på spåren när några män sågs lasta in kaklådor från Godbiten i en butik i Helsingborg. Den 29-årige butiksinnehavaren greps och senare grep polisen ytterligare fyra män.


Ja, hu att dom inte gör något åt alla kriminella MC-ligor.....?
Jag förstår verkligen skribenten som har skrivit insändaren här ovanför, man kan ju bli orolig för mindre....

En god natt önskar Grumpy eder å det vänligaste!

5 kommentarer:

  1. Tycker kvaliteten på dina inlägg sjunker, vad menas med detta liksom?

    SvaraRadera
  2. Du är den snabbaste läsare jag känner,Oskar.
    Jag börjar alltid med överskriften innan jag skriver resten, så du får vänta en stund innan farbrorn har tryckt färdigt på alla tangenter...
    Dock vill jag nu förklara dig som VÄRLDSMÄSTARE i bloggkommentarer för förmodligen första gången så har någon hunnit kommentera ett inlägg som inte var skrivet ännu....:)

    SvaraRadera
  3. Jag har i det närmaste full kontroll över allt som händer på internet, jag vet förmodligen före dig när du tänker skriva ett inlägg.

    Angående kvinnan från irak är hon säkert också elallergiker och transa.

    Angående fröken Ruwaida gillar jag detta uttalande: "Jag är väldigt, väldigt uppkopplad".

    SvaraRadera
  4. Kära Oskar!
    Jag kunde inte motstå att redigera sidan med dina tillägg ang, damen från Irak....:-)

    SvaraRadera