Besökare idag


tisdag 30 mars 2010

Vad är detta.....?

Har kommit tillbaka hem efter att ha varit och firat inne hos grannarna (G & C), eftersom deras dotter (stora-M) och Mullvadens vän fyller 13 år idag, JA MÅ HON LEVA-JA MÅ HON LEVA....!

På tal om Mullvaden, så har jag börjat undra om han tänker ställa upp i valet i höst. Om så är fallet så blir det på personvalssidan (långt ord), han har nämligen tagit lite av varje parti: Han är lika fet som Göran Persson, korkad som Mona Sahlin, förbrukar och intar energi som en Mp-anhängare på Södermalm, osympatisk som Lars Ohly, rasistisk (hatar alla andra katter) som en Sverige Demokrat, velig som en Centerpartist, men putsar sig som en Moderat, smörande som en Fp och konservativ som en KD-medlem. Kattjäveln är med andra ord komplett galen.....


Dock är han inte lika korkad som rörelsen som kallar sig Rädda Barnen, som i sin senaste annonskampanj visar avsaknad av vilja att hjälpa behövande Svenska barn i utlandet.....:-)

Om nu snubben är född i Burkina Faso, samt troligen med tanke på namnet har minst en Svensk förälder, borde dom inte vara så snälla så att dom hjälper honom och familjen med undervisningen då....?????:-)

Några kronor måste dom väl ha kvar efter dom senaste personalförskingringarna, annars får dom väl ringa så ska vi se om vi kan bidra med några Svenska skolböcker innan våra ungjävlar hinner förstöra dom....:-)

Dom vill att vi ska skänka mer pengar till Rädda Barnen: Det kan väl dom göra som har skrämt dom..........

Livet är ganska härligt nu inför påsk, så skribenten struntar i gnället och kör lite underfundig satirbaserad vandring i vokabulärens förvirrande labyrint som sakta slingrar sig ut ur Vintergatans ljus på sin färd mot nya solsystem i versalernas och gemenernas luddiga kombinationer utan slut...

Sug på den du.........

I avsaknad av vettigheter så avslutar jag härmed detta otroligt spännande inlägg...

Puss och kram på er...
Grumpy Old Man

P.S.
Mina senaste inlägg har oroat mig på svarssidan: Min gode vän Oskar håller med mig i två inlägg, jag undrar vad han har för planer......????
D.S.

2 kommentarer:

  1. Vore det inte tråkigt om det bara vara ja-sägare som läste din blogg? :)

    Själv läser jag om Gotland och KD som mobiliserar inför valet. Toppnamnen är, liksom deras idéer, något gamla. Ska ni införa medeltidsveckan året om?

    http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5924847

    SvaraRadera
  2. Dom har redan infört att allt nytänkande efter 1361 är av ondo, gud nåde den som ens tänker någon omvälvande tanke, Tvi-vale!!!!
    Dina synpunkter är i högsta grad uppskattade, beträffande artikeln så kan jag bara säga att om man ser på bilden så behöver dom inte "predika" avhållsamhet, man blir jävligt sugen på det när man ser dom.....
    Bildbeviset tyder ju även det helt klart på att några överlevande från 1361 fortfarande är i livet, må GUD sörja för deras själar för ingen annan bryr sig.....:-)
    Grumpy....

    SvaraRadera