Besökare idag


söndag 7 mars 2010

Snart slut på Snor och brandhelgen...

Jaha, mina kära vänner nu börjat det dra ihop sig till ett slut på en händelserik helg, Äntligen blev det ordning på kontoret också, allt har fallit på plats utom hastigheten på bredbandet men det blir Telias (Felias) bekymmer att reda ut.
Jag körde ett test på inkommande hastighet och det har varierat från 34Kb upp till 4Mb och dom debiterar mig för 6-8Mb.....


För Mullvadens skull så sätter jag in en bild på en cool kompis till honom som har fattat att man inte behöver köra i 190 bara för att man har ögonen öppna...
Mullvaden har haft stora gapardagen, men verkar nu ha insett att det inte är så mycket mer att gapa åt så han har intagit Eva:s säng och bäddat till mittenpartiet.
Så nu får Eva välja om hon vill sova i fotänden, eller sitta och kvarta på kudden i natt, säga vad man vill om Mullvadar men dom låter oss i alla fall få några valmöjligheter....:-)

Politisk stridsberedskap blev det inget av med i dag, i morgon bitti måste jag ringa Falck´s räddningstjänst och få bilen utkörd till mekanikern, så arbete i vanlig bemärkelse blir det inte tal om den måndag som i morgon infaller..

Skribenten är lite imponerad av att det inte har snöat ett skit under helgen, är det så att man har köpt snöskyffel till ingen nytta...:-)

Just nu har jag inget att skriva om, men jag skriver ändå för något ska man göra och sonen E har intagit både TV och tillhörande soffa för att se någon skitfilm som definitivt inte faller skribenten i smaken.

I samband med uppsnyggningen av kontoret så sorterades det bort sparat elektroniskt stuff (laddare, modem, nätverkstillbehör, några bärbara datorer, 6000 cd skivor med drivrutiner, kameror, audiokablar, scartpinaler, mobiltelefoner och vanliga telefoner + mycket annat), säcken väger bergis 1/2 ton och nu när det som jag sparade är på sin plats så är det skitfullt ändå...
Hur fan fick jag plats med allt innan....?

Nu orkar jag inte skriva mer, så jag kysser eder hund mudum och drar mig värdigt tillbaka för i afton, men återkommer i morgon....
En väldigt tam "Grumpy"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar