Besökare idag


onsdag 6 oktober 2010

Utan dator som fungerar, så existerar ingen blogg.....!

Skribenten fick i morse för första gången sedan 1989 uppleva ett datorhaveri, i alla år har jag sagt att datorer är inte sämre än användaren, men nu får jag omvärdera det.....:-)

Det började med att jag skulle maila en kund lite bilder på jobbet jag håller på med nu, först fick jag svårigheter att få iväg mailet utan att gå via "felsäkert läge", lyckades dock få iväg mailet med tillhörande bilder, men efter det så upphörde datorn att fungera över huvud taget, till min fördel bör man dock framhålla att jag hade märkt tendensen till ostabilitet sedan några dagar och hade tagit kopior på det mesta, så förlusten blev inte så stor, men det tar en jävla tid att återställa allt av vikt, så jag har inte tid med den här bloggen just nu, utan återkommer i morgon då allt förhoppningsvis är som vanligt igen, så tills dess:

Sov Gott eller God Morgon och kom ihåg att ta kopior på det som ni vill spara i era burkar för när det väl händer är det svårt att göra något åt....:-(

Allt ovanför här skrev jag på den stationära burken på kontoret, men nu har jag även fått liv i min bärbara, så nu börjar det likna något, men mycket skall ännu laddas in och jag måste få ordning på alla E-post konton (nyss lyckades jag så bra med att återställa "personliga mappar" i E-postprogrammet, så att just nu har jag 4 stycken personliga mappar) och installera alla borttappade program, så natten kommer att rulla på så sakteliga, men nu ser jag en ljusning och tar mig friheten att lägga till dessa rader, min lokala datadealer har gjort ett jättejobb, hade han sen fått betalt också, då hade han varit glad, men just nu är det bara jag som är det....:-)

Grumpy (Skyll Dig Själv) Old Man

2 kommentarer:

  1. Helt plötsligt händer det! Två gånger sista dagarna har du fått ändra inställning gällande vissa principer. Jag skulle skylla allt på Felbandsbolaget..

    SvaraRadera