Besökare idag


tisdag 19 oktober 2010

Först inget, sen massor.....!

Skribenten hade lite idétorka, men vår herre ser till det sina, som det så vackert heter, Handelsbanken förstod min prekära situation och slängde ut en hjälpande hand genom att dom förärade hälften en s.k. Bankdosa, till saken hör att hon har skött sina bankbetalningar (sedan telegrafen uppfanns) över internet med hjälp av vanlig direktinloggning och aldrig haft problem med denna metod, nu har hon förärats en aldeles egen "hemsk" liten Bankdosa, som har mage att kräva att damen på äldre dagar skall behöva lära om......:-)


Saken var att hon skulle boka en flygresa i retur på söndag från Bromma till Visby och "dosjäveln" lurade henne att dra ur USB-anslutningen, varpå hela bankanslutningen kopplade ner och hennes Bank-ID försvann via någon för henne hemlig utgång ur datorn, skribenten lovar att Handelsbanken inte ligger på 10 i Topp hos henne just nu, vi fick instalera om hela säkerhetsprogrammet en gång till och förmodligen så kommer hon att akta sig för Bankdosan under resten av sin tid här på jorden, skribenten förstår att hon är vansinnig på nymodigheter som skall göra att allting tar längre tid och är krångligare än vad dom var tidigare........!

Hennes inloggning har alltid gått utan problem, hon har aldrig blivit av med en jävla krona utan att hon själv har godkänt transaktionerna, men uppenbarligen har några idioter inte sett om sitt hus, utan blivit av med kapital genom rent jävla slarv och detta i sin tur har gjort att banken måste ha större säkerhet från alla (Tack ska ni ha era jävla klantrövar som har gjort livet krångligare för oss andra), detta fenomen verkar genomsyra hela vårt jävla samhälle, så fort "ärthjärnor" klabbar till det så skall allt anpassa till deras säkerhet, skribenten tycker att dom som klabbar ska få leva med det eller att kraven på dom ska öka och inte på alla andra också.....:-(

Nu är skribenten förbannad, detta för med sig att jag återigen blir tvungen att ställa frågan: Om ett jävla trafikljus slår om till grönt och man sitter och pratar i en jävla mobiltelefon, betyder det då att man kan åka når man har pratat klart eller betyder det att man ska åka nu........?

Om inte jag dör av en överdos adrenalin, så kommer någon annan snart att dö av min höga halt av adrenalin, får jag en sån jävel till framför mig så ska dom fan i mig få lära sig vad nya baklysen kostar på deras bilar, en dag kommer jag att kliva ur min bil och sparka sönder allt upp till midjehöjd på deras jävla "telefonkiosker", om man promt skall snacka i sin lur under färd i statsmiljö, så kan man väl för helvete hålla telefonen med vänster hand, så att men i alla fall får i en växel eller köp en bil med automatlåda innan lysena spricker......:-(

När jag nu ännu är lite på gång, så måste jag lägga ut ett "span": Varför måste föraren som pratar med sin pasagerare hela tiden vrida sin jävla "nia" åt höger, är han/hon osäker på om det är rätt person som sitter på sidan eller kollar dom bara om den andra har somnat för att samtalet är för tråkigt, HÅLL ÖGONEN FRAMÅT, så slipper vi alla jävla vänstersidekörningar och får lite bättre trafikrytm, blir nästa steg att alla som pratar i telefon skall titta åt höger......?

Ja, annars mår jag bra, dagen på jobbet har varit en av dom bästa sen jag började i innerstaden, det är resorna dit som är problemet....:-)

Mullvaden har sämre koll på sina förråd än vad vi har, är det fullt i våra så försöker vi inte trycka i mer i dom, men han tror att det bara är att fortsätta lasta in, men idag har han lärt sig att är det fullt så är  det fullt, vad jag vill säga med detta är att kräket i afton åt tills han spydde, fast jag ville säga det via omskrivning, skribenten försöker gärna vara lite fin i kanten om det går......:-)

Nu är det slut, jag går och tar en liten innan sänggåendet och ett bloss till den, det behöver jag lika mycket som Handelsbanken behöver hitta på Bankdosor.......!

God Natt eller God Morgon kamrater, som Ohyra sa innan han konverterade från kommunism.....!

Grumpy (Telefonbilisthataren) Old Man

2 kommentarer:

  1. Godmorgon Clarre.

    Ett förbud mot att prata i mobilen, i bilen.
    Borde vara på sin plats även i Sverige!
    I Stockholm är det också vidrigt!
    Kram och ha en bra "innerstads dag" ☺
    p

    SvaraRadera
  2. Själv har jag aldrig haft något problem med bankdosa. Jag har haft samma dosa i över 10år, inte ens behövt byta batteri.

    Men ditt resonemang är ju intressant där du anfaller de som tidigare blivit av med pengar på internet. Det lät ju annorlunda när det var någon du känner som blev av med en dator som lämnats kvar i en bil. Då var det inte så mkt snack om att offret skulle gjort si eller så, då var det pundarna som skulle utrotas, om jag kommer ihåg rätt.

    För övrigt tycker jag man ska få prata i mobiltelefon när man kör. Annars bör man förbjuda all konversation i bil.

    SvaraRadera