Besökare idag


tisdag 5 oktober 2010

Skribenten fick telefon över sin TELIA-mobil.....:-)

Att lägga ut FELBANDSBOLAGET på http://www.skitstövel.se/ satte fart på företaget från ca. 10.00 brakade det loss, snubben som ringde var i och för sig trevlig, men det var dom två damerna också, som från början skulle sälja det icke fungerande bredbandet, det blev en ganska töntig debatt mellan skribenten som visste vad han hade blivit lovad men inte fick och en herre som satt i "skiten" och hela tiden tog fram nya ursäkter till varför det inte hade blivit som dom hade lovat.....:-)

Skribenten påtalade att det minst man kunde vara berättigad till var en ersättning som kunde bestå av en riktig ursäkt för klabbet samt en blomkvast, intet uppfyldes, men killen får säkert behålla jobbet och därmed fortsätta att hitta på usla förklaringar för inkompetent personal och deras lögner om guld, gröna skogar och inte fungerande bredbandsförflyttningar, skribenten kan bara säga "Prosit" (må det gagna dig), hoppas att dom tappar kunder i fortsättningen, eller lär sig att sälja saker som blir verkliga....!

Företaget får ligga kvar på http://www.skitstövel.se/ tills jag får in berättelser om att dom har skärpt sig, skribenten har också under dagen fått löfte från "Fredrik" att länka till hans sida och hans problem med FELBANDSBOLAGET (den länken la jag ut under lunchen), som vida överskrider hur jag blev hanterad......:-)

Annars har jag inte annat att reta upp mig på just nu, än att Mullvaden beter sig sämre än någonsin, får han inte "mjukmat" så fort han önskar så skall han ut genom ytterdörren på stört, vilket han påtalar genom jättevrål....:-(

Sen rundar han kåken på världsrekordtid, smällen i kattluckan i dörren till uterummet kommer innan man har fått bort handen från handtaget på ytterdörren, sen sitter den "lille djäveln" och ser ut som vi inte har sett varandra tidigare under dagen, så håller det på tills han somnar av utmattning, vilket inte är så jävla konstigt eftersom han då har kört intervallträning med start/stopp 40 meter 6000 gånger på 3 timmar, den killen borde starta ett gym......!

Skribentens pågående projekt under dagtid är just nu att riva ur ett hus i stadens inre del som har blivit uppfört och renoverat sedan slutet 1700 eller början 1800 i omgångar, man har gått efter principen: Är golvet nött, då lägger vi på ett till ovanpå, skribenten kommer att börja lyfta det 4:e golvet under morgondagen, hade det här fortsatt ett tag till så hade nästa köpare behövt vara dvärg för att stå raklång i vardagsrummet och man hade kunnat montera taklisten direkt på golvsockeln.....:-)

Såg nyss ett program på BBC om tillverkning av kokain, skribenten blev förvånad över att cement kan användas till så mycket och att även saltsyra och bensin ingår i tillverkningsprocessen, inte konstigt att folk "torskar" på en produkt som nästan innehåller hela det "periodiska systemet", men skribenten föredrar nog det vanliga Systemet ändå.....:-)

Vet ni förresten att alla rätvinkliga trianglar måste ha en sida som är 3 enheter, en sida som har 4 enheter och att sista sidan skall vara 5 enheter, kan vara jävligt bra att veta om ni t.ex. funderar på att anlägga en fotbollsplan eller tänker gjuta ett fundament till ett större brofäste, vilken tur att jag lär er så mycket saker som ni har nytta av i vardagslivet.....:-)

Om ni däremot tänker sälja bredband, så har ni inte mycket nytta av detta, för då kan man vinkla ursäkterna hur man vill, kanske kan man då modifiera om Arkimedes princip till följande: På en lögn, helt eller delvis förklarad med en ursäkt, verkar en lyftkraft, som är lika stor som summan av alla ursäkter (det s.k. Bredbandet), skall jobba lite på det där, sen kanske man kan få ett Nobelpris på det, man vet aldrig....+

Tack för kaffet och Sov Gott eller God Morgon önskar "surgubben", som nu drar sig tillbaka till "örongottet".....:-)

Grumpy (Teliamannen) Old Man

3 kommentarer:

  1. Godmorgon i mörkret..
    Eller väntar du med att kliva upp tills det ljusnat? Ler åt Mullvadens nya intresse. Men kan han vara dement? Syrrans gamla katt är nämligen det. Minns inte när han åt etc.

    Hoppas att allt löser sig med ditt bredband!. Förra veckan fick jag problem med mitt modem och hemtelefonen funkade inte. På en dag hade Telia fixat det. Fast dom säger att det kan ta 3 arbetsdagar. Dom ringde upp mig samma dag, jag kunde vidarekoppla hemtelefonen till mobilen.

    Så jag klagar inte, just nu ☺.
    Kram på dig surgubbe/p

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är det inte bara bredbands försäljare som bedriver denna falska marknadsföring, Tele2 är ett stor rövhål oxå när det gäller försäljning av mobil abonneman,försäljarna var som bålgetingar i Visby under sommaren. Jag lyssnade och tyckte det var ett utmärkt erbjudande skrev på kontraktet när jag kom hem läste jag igenom allt och det var knapt en stavelse som stämde mot vad han hade erbjudit mig, snabbt ringde jag till huvudkontoret och det var ingen lek för den som svarade "SNABBT " makulerade dom min beställning när jag hotade med kvällspresssen.
    Mullvaden är normal njut av uppmärksamheten han ger dig. Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Kul å se att jaktfalken har hittat tillbaka, och att höra att det är fler som har problem med Tele bolag.
    Själv beställde jag en flytt av mitt TELIA bredband i dec 2009, från ett abonnemang till ett annat abonnemang. Det skall bli intressant att se om dom lyckats flytta det innan dec 2010.
    Grannen, G

    SvaraRadera