Besökare idag


tisdag 26 oktober 2010

Skumma saker händer på sjön, sjöpiraternas tid är över, nu styr ”Kuddnapparna” och fastighetspiraterna….:-)

Skribenten har just gått ombord på båten för att ”segla” mot egna sängen, efter att ha använt förmiddagen till att fylla i och underteckna alla papper som behövdes för att slutföra försäljningen av ”slottet” i Upplandsskogen, nu är ”dealen” avslutad och kapitalet på plats där det skall vara d.v.s. på det så kallade ”fastighetskontot”, skribenten och hälften är så nöjda att vi (jag och hälften) har låst huset för sista gången och nu kan inrikta oss på ett nytt projekt, som förhoppningsvis inte ligger 2 dagsresor från hemmaplan…..:-)


Det märkliga i hela historien är att medan jag sitter och drar en ”kvällsfika” i terminalbyggnaden i Nynäshamn så kommer jag i samspråk med en herre i yngre medelåldern, samtalet går runt husförsäljning och det visar sig att herren ifråga har en fastighet på Gotland i ett som skribenten tror ”bra” område och priset är helt klart långt under vad man kan få ut på en fastighet i det området, så nu skall skribenten och hälften åka och besiktiga huset ifråga under slutet av denna vecka, kanske är det exakt det projekt som vi har letat efter, svaren på mina frågor som jag ställde till herren ifråga tyder på att allt är ganska nyrenoverat men utan ”stil”, så kanske det är en skitsak att ränta lite kapital genom i första hand ytskitsrenovering och några mindre ombyggnader, detta kommer tiden att utvisa…..:-)

Skribenten tror att den här dagen kan leda till något riktigt bra, rena stålar på förmiddagen och möjlighet till ännu mer under kvällsfikat, vem gillar inte måndagar, skribenten har tokgillat den här, i alla fall så här långt….:-)

Sämre har det gått för samarbetet i den rödgröna röran, nu börjar Mp fundera på om det inte är dags att dra sig ur samarbetet med V och S (allt enligt Expressen), skribenten undrar stilla om dom någonsin själva hade trott att det skulle fungera, det verkar ha funnits någon form av dokument mellan Mp och S rörande samarbetet, men nu säger Maria Saknarwetterstrand: - Det är överspelat nu..!

För 2 år sedan, så sa både Stahlin och Saknarwetterstrand att deras samarbete skulle vara tills år 2020, d.v.s. 12 år (fick genast ett påhopp efter att jag skrev fel d.v.s. jag skrev 22 år det skall givetvis vara 12 år, men det glädjer skribenten att mina läsare är så observanta och engagerar sig i mina tankar om livet), inte så dåligt gissat av dom en siffra blev ju rätt, den sista 2:an i alla fall…..:-)

Annars kan meddelas att skribenten är sliten efter sin snabbtripp tillsammans med hälften till fasta landet och nu längtar efter att få krypa ner i sin egen säng, kupéerna på båten saknar ju huvudkuddar, så skribenten packar alltid med sådan för att kunna njuta av 3 timmar förspilld tid, med den påföljd att hälftens kudde också kom med på resan, men den kom inte med henne hem på flyget, så nu är hon tvungen att längta efter skribenten, eftersom jag har hennes kudde som ”gisslan”, vill man vara eftertraktad så är alla medel tillåtna även ”kuddnapping”…..:-)

Mer får ni inte att läsa just nu, men jag återkommer från ”hemmaplan” i morgon, så till dess God Natt eller God Morgon, ni väljer själva som vanligt….:-)

Grumpy (Kuddnapparen) Old Man

3 kommentarer:

  1. 2008 -> 2022 = 22 år??

    SvaraRadera
  2. Kära Oskar!
    Felet gör ju att hela inlägget förlorar sin "spaneffekt", så jag åtgärdar klavertrampet å det kvickaste----! Ändrade klockan 08.22.22.....:-)
    Grumpy (Slarvern) Old Man

    SvaraRadera
  3. jag är för trött för att göra några mer konstruktiva inlägg så ägnar mig åt att leta småfel istället :(

    Tipsar om bra nyhet:
    http://na.se/nyheter/askersund/1.985519-filmvisning-kravde-rullgardiner

    SvaraRadera