Besökare idag


onsdag 27 oktober 2010

Ni känner en återfödd upptäckare, fast det vet ni inte om....:-)

Tänk vad lite ni vet egentligen, eran skribent är en man av världsklass som enligt skribentens egna beräkningar är ett ämne för vår herre om han någon gång funderar på att skaffa sig en ständig sekreterare, inte för mitt kunnande i det skrivna språket, men för att jag enligt mina egna forskningar måste vara en återfödd Noak (han med arken och alla djur), varför det är så, det kommer det en förklaring på lite längre ner.....:-)

Om nu mina teorier stämmer (vilket kan vara troligt, eftersom Noak gjorde en del misstag och det gör skribenten ofta), då måste jag börja med att be er om ursäkt för att jag inte lät Fästingarna drunkna, detta blir extra märkligt eftersom det är den sorts djur som jag hatar mest av alla, nummer 2 på den listan är Sniglar, som jag aldrig har förstått funktionen med......?

Förklaringen till min Noateori är enligt följande: Noak hittade land enligt "den heliga skriften" på den sjuttonde dagen i den sjunde månaden om skribenten inte minns helt galet, när min moder med andranamnet Miriam (bara det luktar ju heligt) släpat runt på mig i 9 månader och stunden för min födelse var kommen (jävligt formellt skrivet av en ständig sekreterare), då utspelar sig följande scenario: Det lilla gossebarnet som har legat i fostervattnet i 9 månader sticker ut sina ljusblå och vad får han se, jo, fast mark, d.v.s. Land, nu förstår ni säkert vilken dag det var som detta gick av stapeln, helt rätt: Den sjuttonde dagen i den sjunde månaden....:-)

Tänker man så, då blir nästan skribenten lite av ett helgon som borde ha dyrkats redan av kärringarna hemma på gatan i Hässelby Gård på den tid det begav sig, men man blir inte profet i sin egen hemstad, dom kärringarna måste antagligen ha varit dom mest obildade i landet, eller också en bunt ateister, för dom påstod alltid att jag var en riktig ungjävel och inte något helgon, som lurade deras fromma barn att göra otäcka saker (men för att förstå hur fel dom hade, så kan jag berätta att alla ungar gillade mina "excentriska" och nyskapande idéer om hur man roar sig i statsmiljö), vad jag hittade på för "kloka" saker att pyssla med i förortsgettot får ni inte veta, några hemligheter vill man ha för sig själv...:-)

Nu när skribenten redan är så gott som helgonförklarad (S:t Claes eller "den Heliga Claes", smaksak hur man vill säga), så kom skribenten på lösningen för att den blivande pensionen skall drygas ut för att skribenten skall få avsluta sitt leverne på ett värdigt och luxuöst sätt, så härmed kungöres att en ny sekt kommer att bildas i en dator nära er, med det eminenta namnet: Guds utsedda botgörare....!

Skribenten kommer där att sälja botgörarbrev till kärringar i Hässelby Gård, men även andra är välkomna att mot ett mindre insatt månatligt kapital på sektens Plusgirokonto erhålla botgörelse och syndernas förlåtelse via S:t Claes Heliga Skrift......!

Dock måste skribenten finslipa det hela lite innan sektens inträde sker i cyberrymdens, så här långt, svarta hål, ni får nu äran att läsa inledningen på Förstabrevet: -S:t Claes erbjuder alla fallna själar den ultimata räddningen och botet inför eder hädangång, nu kan alla syndare få hjälp till en ringa kostnad av ett mindre kapital, som ni ändå inte kan ta med er dit ni går........

Nu kom skribenten hastigt och lustigt på att det finns en sång om det.....

Skälet till att ge S:t Claes era världsliga ting....

Nä, det var så här, att jag hade egentligen inget att skriva om idag, så det var bara det jag skulle skriva, men så började det regna så in i helvete, så jag tänkte att nu skulle det behövas en Ark och sen gick det som det gick med det.....:-)

Sov Gott eller God Morgon på er kära medborgare och er andra...:-)

Grumpy (Tvivlaren?) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar