Besökare idag


fredag 8 oktober 2010

Blogg i väntan på Whiskeyprovning....:-)

Skribenten hade behövt värma sig redan i kväll, men får vänta tills i morgon (lördag) kväll, här hemma är det rätt kallt, jag hade tänkt elda under kvällen, men tänk om sotarjäveln kommer och får se våran köksspis brinna, då dömer han väl ut den eftersom den installerades 1983 och följaktligen inte uppfyller dom krav på brandsäkerhet som gäller från och med i år.....:-)

Undrar vad han säger om att vi värmer oss i morgon kväll med Burs Café & Restaurangs eminenta Whiskey, förmodligen går det om vi inte står närmare brännbart än 50 cm, undrar hur han ställer sig till debatterna runt SD´s intåg i Riksdagen som ju ständigt blir en hetare och hetare fråga om man ser på morgon-TV........?

Mullvaden verkar ha ratat alla utomhusaktiviteter, numer kör han "snitslad bana": Matskålen, Skribentens säng, Matskålen o.s.v., vi vet ju sedan tidigare att han är i avsaknad av allt närminne, det kan ha sin förklaring i att han börjar bli till åren, dom säger ju att man då mest kommer ihåg det som hände förr, låter logiskt eftersom han tydligen kommer ihåg var vi förvarade hans mat när han var ung d.v.s. Kylskåpet och Skafferiet, dom platserna verkar han inte glömma bort i första taget.....:-)

Morgonen kunde inte bli sämre än gårdagen, trodde jag, Men fredagen började med generalstopp i avloppet kort efter att skribenten hade läst en artikel i Gotlands Allehanda om dom dåliga avloppen på landsbygden på Gotland, har alltid undrat var man skall dra gränsen mellan staden och landet, nu vet jag det gränsen går tydligen vid Lindeväg.......!

Lyckades i alla fall prestera lite arbete under dagen som genererar pengar i stället för att sluka dom, avloppet är lite säreget för det verkar sluka mer pengar än det som det ska sluka, ingenting verkar vara som det skall, plåtslagaren G skulle ha kommit i veckan och fått på dubbelfalsad plåt på skribentens takkonstruktion, men han kom aldrig, men när jag tänker efter, så sa han ju aldrig vilken måndag han menade......:-)

Har trots sotarskräcken lite eld i kakelugnen, så just nu ligger hälften på soffan och tittar på TV medan jag ligger uppe i "bingen" och försöker värma fossingarna på Mullvaden, ja, inte hans fossingar utan skribentens fossingar, men det fugerar inte riktigt som jag hade tänkt, svårt att värma sig på någon som ser så iskallt på allt utom mat.......!

När jag tänker efter, så har jag egentligen inte mycket att skriva om just nu, men efter Bursbesöket, så kommer jag förmodligen att kunna få ihop några rader som kan värma er under söndagskvällens sena timmar eller om ni inte tjyvläser på måndag morgon, den som har elever får se.......:-)

Skribentens och hälftens gräsmatta är i bambuhöjd, jag skulle klippa den i lördags, men jag hann bara gå en rad innan motorfästet brast på "skiten", får jag ingen ordning på den, då kommer det snart vara en allé med bambuhögt gräs på båda sidor om klippspåret, lite udda variant på trädgård men det gäller att vara inovativ om man skall synas (skall man synas så skall man inte gå på gräset om man är under 1 och 90, skribenten är 1 och 75, så att avsluta med att säga vi syns är ju en lögn, men med tanke på skribentens vilja att tala med alla så kan jag ju säga: Vi (jag) hörs, nu får ni klara er själva så gott det går, för jag går, ner till kakelugnen .......

Trevlig Helg, Sov Gott eller God Morgon eller som jag nog säger runt 18.00 i morgon God Whiskey och ha det bra för det kommer jag att ha.......:-)

Grumpy (Burslover) Old Man

3 kommentarer:

  1. Kan förhandsinformera...en irländare, en fransman, en svensk och en japan...riktiga snyggingar...tur vi inte ska snacka med dem... varmrätt i höstens tecken och smarrig dessert... ses! Whisky "haket" förmodligen med flest whiskysorter på Ön...

    SvaraRadera
  2. Har gullekatten lämnat min säng igen? Den var nog bara mysig när jag var hemma, hihi.
    Kram på dig papps!

    SvaraRadera
  3. Kvällens Whisky provning verkar bli en höjdar njutning, det kan du och hälften behöva efter alla bedrövelser med sotare och andra avlopp.
    Damen Eva som har hand om ovanstående landsmän verkar vara en sympatisk kvinna. Har varit inne på deras hemsida och tittat, så det får nog bli att planera ett besök hos henne och hennes gubbe, vid en öl eller whisky provning.
    Grannen/G

    SvaraRadera