Besökare idag


måndag 4 oktober 2010

Bredbandsbolaget, Fuckbandsbolaget eller Felbandsbolaget....Ah, eller hur....!

Historien i korthet:
Skribenten erbjuds bredband och telefoni av Bredbandsbolaget i mars månad innevarande år (2010), när jag förklarar att jag har bundet bredband hos Telia till början på oktober, så säger säljaren av tjänsten att dom ser till att mitt bredband och telefoni sägs upp på rätt datum detta skall göras senast 3 månader innan slutdatum (5/10) på bindningstiden, så den "trevliga" damen erbjuder sig att hålla koll på tiden och ringa mig i god tid innan tremånadersgränsen infaller.......:-)


I början på juni börjar skribenten undra om dom har glömt bort mig, så jag ringer själv upp och damen som sålde på mig tjänsten är inte "tillgänglig", men nästa dam säger att hon skall fixa detta och att jag kommer att få mitt nya modem i god tid innan överflyttningen samt att mitt fasta telefonnummer kommer att överflyttas till mobil telefoni i samma ögonblick som Telia stänger av min bredbandstjänst hos mig.....:-)

Den 30:e får jag ett SMS som lyder ordagrant enligt följande: Bäste kund! Vänligen kontakta vår kundservice på 0770-777000 för att uppdatera er inkoppling. Mvh. Bredbandsbolaget........?
          
Skribenten, som är en ordningsman utan dess like, gör detta omedelbart, där får jag prata med en yngre herre som säger att dom bara vill bekräfta att min inkoppling kommer att ske "runt" den 5/10......? Hoppla, hoppla, nu drar skribenten lite i bromsen och undrar vad "runt den 5/10" betyder, då svarar gossen att dom inte kan säga till 100% att allt kommer att vara klart till utlovat datum, men han lovar att inte mitt Teliabredband kommer att kopplas ifrån innan Bredbandsbolaget har tagit över, Hm.....?
Jag frågar om varför inte modemet har anlänt, då får jag till svar att det har gått från dom och att jag "bör" ha det på måndagen, jävligt dåligt skött så här långt, men för att allt som jag har hört om dom som mediabolag skall stämma, så avslutar dom idag (måndag) med att presentera en hoper lögner och falsarium som skulle få vilken nätbedragare som helst att rodna.......:-)

Klockan 12.50 idag måndag, ringer det en stöddig liten snorsnärta till mig och talar om att dom har inte fått tillgång till den "station" som dom behöver för att få med min fasta telefon men kan ge mig bredband genom en annan station.....:-(

Jag frågar varför jag inte har fått veta detta tidigare, då svarar den lilla lögnerskan att dom har försökt att nå mig på min mobil sen den 24/9 men att jag inte har svarat, om jag inte svarar på inkommande samtal så kommer min telefon att visa detta samtal med en rödmarkering, till saken hör att min telefon köptes i januari hos Telia och har sedan dess aldrig varit avstängd, SUG PÅ DEN NI PÅ FELBANDSBOLAGET.....! Att hon dessutom sedan hänvisar till SMS:et som jag har besvarat med ett telefonsamtal, gör inte att hon känns mer "kompetent", om dom nu viste att dom inte skulle få tillgång till till "den tänkta stationen" redan den 24/9 varför skickade dom inte detta per mail eller SMS då och om dom trodde att det var fel på min telefon så kan man ju undra varför dom skickar ett SMS den 30/9 och skall bekräfta att jag får "troligen" bredband den 5/10.....Men vad säger den lilla lögnerskan då till skribenten, jo: Du kommer inte att behöva betala för det här.....Asgarv, din lilla lögnerska, jag tycker att du ska ta och trycka in "mitt" modem (efter att ha blivit uppringd av en representant från FELBANDSBOLAGET, som trots att han skyller på Telia, var ganska trevlig, så ändrar jag nu formuleringen på placeringen av modemet till en mjukare formulering) där plats finnes, som det heter, ditt jävla AS.... Att inte kunna erkänna att man har strulat till det, utan att försöka få mig att godkänna en uppkoppling som inte motsvarar det man har sålt till kund är ett rent jävla bedrägeriförsök...:-(

Dessutom sa hon att mitt modem hade skickats till mig under fredagen den 1/10, så nu undrar jag om han som jag pratade med var siare, eftersom han redan dagen innan viste att det hade gått dagen efter....:-)

Kommer modemet trots allt, så ska jag ha det under vintern till att hugga tändved på...:-)

YTTERLIGARE TILLÄGG: idag är det den 5/10 och inget modem har anlänt, vilket ytterligare bevisar att lögnerna haglar från FELBANDSBOLAGET, ursäkter kan godtas, men mitt slutömdöme om bolaget kavarstår: Vill du att saker ska bli som avtalen säger, så undvik allt samröre med FELBANDSBOLAGET.......!!!!!

Till saken hör att jag själv fick ringa Telia för att försöka få till en förlängning av mitt nuvarande bredband och fast lina på telefonen, döm om min förvåning när damen på Telia kundtjänst säger att jag hade inte behövt ringa om detta, eftersom det inte hade kommit in någon uppsägning av mina Teliatjänster......?

Så nu kommer det in ett företag på skribentens klokt förvärvade webbadress : http://www.skitstövel.se/ 

Texten kommer in under veckan med skribentens egna tillverkade loggor, som ger mer rättvisa åt ett av Sveriges största skitföretag, tänk att jag skrev och förutspådde strul från FELBANDSBOLAGET för bara någon vecka sedan, jag är fan i mig nästan lika mycket siare som snubben på FELBANDSBOLAGET.....!

Jag kommer också att skicka en kopia på detta till kundservice, så får vi se om någon ansvarig på företaget vågar ta tag i saken, men förmodligen, så kommer dom vara för fega för att ta tag i saken......!

God Natt eller God Morgon, ber om ursäkt för att det inte kom något inlägg i morse (måndag), men jag vågar stå för att det beror på lättja från min sida, jag skyller inte på någon annan som vissa FELBANDSBOLAG gör....:-)

Grumpy (TELIAKUNDEN) Old Man

4 kommentarer:

  1. Oj! Förstår att du är riktigt lack! Hoppas att allt löser sig till det bästa. Du är förlåten för att vi inte fick något inlägg igår.
    Kram/p

    SvaraRadera
  2. Äntligen! Nu är det lite spänning på din blogg.

    SvaraRadera
  3. Fan nu RASAR bloggen. Så här får man inte göra, det är skandal. Så vadå, ska du gå tillbaka till Telia nu alltså, det är ju ändå inte ok.

    SvaraRadera
  4. Inför fullbordat faktum kan inte ens en elak skribent böja sig, TELIA I am back, försöket misslyckades.....

    SvaraRadera