Besökare idag


lördag 16 oktober 2010

Insändares enfald upphör aldrig att förvåna.....!

Skribenten ilsknar till före 08.00, i och för sig inget konstigt med mitt humör, slår upp dagens (fredagens) tidning (Gotlands Allehanda) och läser till min bestörtning att dom "elaka" parkeringsvakterna har bötfällt "Stig från Hisingen", jävlar vad synd det är om honom......:-)

Hans logiska förklaring är att om parkeringsautomaten är avstängd, då är parkering gratis.....?

Till "Stig" måste skribenten ställa några frågor:
Om t.ex. en biljettautomat på Centralstationen i din hemstad (?) Göteborg är avstängd, betyder det då att man har rätt att åka tåg gratis.....?
Om du kommer till en korsning och skall svänga, ser du inte skyltningen då och om din ursprungliga hastighet var t.ex. 70 och vägen du svänger in på är en väg med hastighetsbegränsning (långt ord) satt till 30, betyder det då att du kan fortsätta att köra i 70........?
Tycker du att folk som helt saknar "splittvision" ska få köra omkring på våra vägar......?
Är det inte din jävla skyldighet att som bilförare ta reda på vad som gäller där du kör/parkerar....?

Hela din jävla insändare "skriker" ut hur jävla olämplig du är som bilförare, kan du bara se i en smal springa framför dig, när du är i trafiken, då tycker jag fan i mej att du bör kontakta en optiker eller åka kommunalt, din ärthjärna.....!

Min son han hade kanske kunnat använda ditt resonemang när han blev bestulen på sina tillhörigheter på en parkeringsplats i GöteFuckingBorg, Göteborgs kommun borde ersätta honom för allt som blev stulet eftersom det inte stod skyltarna till parkeringsplatsen att det är tjyvar i området.....:-)

Att till och med parkeringsvakten ser att du har en parkeringsskiva liggandes i dörren gör inte din sak bättre, att beklaga sig när man själv har visat vilket klantarsel man är, gör bara dig jävligt pinsam...!

Du skriver också att ni var 2 personer med samma synfel, vilket gör det hela än mer löjligt, att dessutom skriva "parkerade som vanligt på Öster, utanför Domus", vadå som vanligt, tror du att man ändrade parkeringsskyltarna i måndags eller, eller betyder detta att du aldrig ser ett skit när du är ute och kör bil....? Skribenten hoppas att du även åker på en straffavgift vid betalningspåminnelsen (långt ord)....:-)

Fan att jag hetsar upp mig på idioter, jag måste hitta en vettigare syssla.....:-)

Jag kanske skulle kandidera till Kyrkofullmäktige eller något annat meningsfullt, som att samla torkade växter, men då tar man säkert fel växter och åker dit för droginnehav eller något sådant.....:-)

Skribenten skulle inte jobba idag utan endast ta emot material till bygget i huset bredvid mina "tjejor" M och C, M fyller år idag (fredag), bara så att ni vet, avtalad tid var strax efter 09.00, dom kom 11.00, så nu vet vi vad strax betyder, det är så skönt när man lär sig vad som menas med uttryck.....:-)

Mullvaden fullbordade inte sitt atentat under natten som var, vi ser nu fram emot med spänning när anfallet kommer att iscensättas, undrar om man får ha ögonbindel och röka en sista cigg som det görs på film, troligen inte, han ser inte så mycket på film, den där Mullvaden.....:-)

Skribenten tror inte ens att han ser på reklamen, i alla fall inte om det gäller mode, för han har gått i samma kläder (päls) så länge som jag har känt honom, han lever ett ganska torftigt liv när det gäller förändringar: Samma jävla mat på meny´n varenda dag, tur att han inte är honkatt, för han käkar "Räkfrossa" i mängder varje dag och skulle han göra som damer gör när dom äter räkor, då hade han varit nerkrökad på vitt Vin......:-)

I torsdagens Gotlands Allehanda kunde man läsa att man kan locka fram Nattfjärilar med Vin och Öl, men dom glömde skriva att man kan locka fram dom med pengar också, skribenten fattar inte att man rubricerar det som någon nyhet, så har dom alltid gjort på Malmskillnadsgatan och andra gator där verksamheten bedrivs.....:-)

Jag får dra ner på bilderna, uppenbarligen så tycker någon fotograf att jag inkräktar på copyrighten, jag använder inte några bilder i någon form av ekonomisk verksamhet som skulle vara vinstgivande åt varken ena eller andra hållet och anser mig därför inte skyldig till något brott mot lagen om copyright, skulle någon nu tycka något annat, så går det bra att ringa till mig om man anser att jag gör fel.......:-(

Man hittar mig på 0705-220190 nästan dygnet runt, eller så kan man skriva classe@classe.nu, ber om ursäkt ifall jag har trampat er på "tårna".....:-)

Nä, nu orkar inte skribenten skriva längre, det är fredag eftermiddag när detta skrivs, målaren skall ha lön och skribenten skall snart ha en Wirre, undrar om någon kommer på cykel......?

God Natt eller God Morgon, gör som ni tycker är bäst det gör alltid jag.....!

Grumpy (Vetenenskapsmannen) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar