Besökare idag


söndag 17 oktober 2010

Uppdraget blev utfört......!

Skribenten och grannen G fick det väder som vi behövde för att kunna färdigställa den eminenta balkongen som kommer att användas för kvällsdrinkar kommande vår och sommar, den var dock tvungen att invigas i den sista sköna kvällssolen i afton, vilket utföll till belåtenhet både hos skribenten och grannen G......:-)

Vi lyckades dessutom få ihop en ny ytterdel till balkongdörren som har varit i bedrövligt skick sedan många år tillbaka, skribenten är ju snickare, så han borde ha lyssnat på hälften, som har påtalat bristen av snygg utsida på dörren, men regeln som gäller är: Bygg aldrig åt någon om du är osäker på om dom kommer att betala, detta har nu blivit som jag trodde, jag får inte en krona för allt arbete som jag har lagt ner på "hälftens hus".....:-)

Dock kan jag berätta att jag idag har fått bekräftat av min "plastson" och hans hälft (Elektrikern M och Polisen K) att dom har bokat Wiskeyprovning med boende den 20:e November i Burs, skribenten och hälften blir medbjudna och dom älskvärda ungdomarna står för hela kalaset, det är vad skribenten kallar Fungerande Äldrevård, kanske är personalen dessutom propert klädd (snygg utsida, som en balkongdörr i nyskick), sug på den ni som har Partena Care (eller vad fan det nu heter), kan vi nu få med barnen också, då har vi klart med en Lex Maria och kanske kan stämma socialstyrelsen på någon mindre rundös på 20 mille eller så och därmed bosätta oss hos Burs Kafé Bar & Matsal, skulle passa en åldrande skribent som en liten handske......:-)

Det är inte läge för bloggar i afton, inget att gnälla/reta upp sig på gör livet svårt för oss som är beroende av material till tangenttryckandet, man fyller inte sidor med gemener och versaler hur som helst, detta kräver nästan att man får uppslag eller adrenalinutsöndring (långt ord), i avsaknad av båda, så känner sig skribenten mest nerslagen, Ja, bara bildlikt och inte bokstavligt, skribenten har inte varit på "utgång" under helgen, annars är det ju då som man blir nedslagen, enligt Gotlands Allehandas måndagsredovisning av restaurangvärldens ondo, nu tror inte skribenten riktigt på detta och vill påstå att alkohol till restauranggäster inte är ett problem, problemet ligger snarare hos dom som aldrig skulle ha gått på restaurang.......:-)

Det blir lite som att säga att det är bilarnas fel att folk blir överkörda, skribenten tror snarare att det är förarnas fel, fast å andra sidan blir vi alla överkörda av myndigheterna (dåliga "förare"...?), ständigt och jämnt och det räknas inte in i olycksstatistiken, här märker man nu att det är slut på skribentens originalidé till vad bloggen skulle handla om och att det börjar sväva ut i universiellt verballäkage (kom på det ordet nu), därför ser jag mig nödsakad att som vanligt avsluta med:

God Natt eller God Morgon.......!

Grumpy (Surre) Old Man

2 kommentarer:

  1. Godmorgon..
    Fast det känns som Godnatt, med tanke på morgonens mörker utanför fönstret. En liten påminnelse: "kanske inget bittert på söndagar.... Vardagar däremot så kommer alltid bitterhet att saltas med satir och rena påhopp på allt som kommer i min väg". Så hade inte förväntat mig något bittert ☺.
    Ha en bra vecka på Ön...
    ps. Snällt av vännerna M och K att förbarma sig och ta hand om dig ☺..
    kram/p

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Fåtöljen på bilden här ovan, med en Dam liggandes i, var sjyst.
    Modellen var snygg, och skulle passa hos mig./G

    SvaraRadera