Besökare idag


tisdag 26 oktober 2010

Skri benten får gås hud, eller som en känd is kallade det stå päls av all sär skrivning, snälla, kan den inte upp höra i en snar fram tid...:-(

Skribenten kommer att tjata om detta tills han gravsätts, vilket om ni har tur snart blir verklighet på grund av all särskrivning, skribenten kommer att ha hud som en nyplockad höna på sin Lit de parade..:-)

Men det är inte det som dagens inlägg skulle behandla, utan det faktum att rökare snabbare blir senila, enligt någon ny forskning som redovisades i nyheterna i en morgon-TV nära skribenten, om detta är sant, då är skribenten efter sina 53 år i rökarbranchen (dom första fem dock endast sporadiskt) helt jävla toksenil....:-)

Det är märkligt att så mycket forskning alltid får fram nya resultat, som "bevisar" saker som enskilda intressegrupper proklamerar, senaste jag läste om "forskningsresultat" var att om vi lärde oss att hushålla med el, så skulle vi klara oss med hjälp av endast vindkraft och därmed kunna stänga ner kärnkraften, men, rätta mig om jag har fel, för att få fram material till alla vindkraftverk (stål, aluminium och andra produkter) så inbillar i alla fall jag mig att det går åt en jävla massa el, stål och aluminiumindustrierna är ju dom största elslukarna av alla......:-)

Nä, det var bättre på 60-70-talet när det största hotet var Cancer av Kokkaffe i kombination med Ostsmörgås, ni får ursäkta skribenten som inte är troende i modern "forskningsreligion", flummteorier om global uppvärmning som ett akut hot och annat "forskningslull" biter inte på skribenten.....!

Man skapar rena hysterier genom att påstå saker, City Gross skrämmer just nu folk med att grisar som äter genmanipulerade fodersorter kommer att skada oss på sikt, om så är fallet, så kan detta förklara varför det skrivs/snackas så mycket "skit" i tidningar och annan media, det beror nog på att vi har ätit griskött i all tid och så vitt jag vet så har grisarna käkat "skit" i alla tider....:-)

Men skribenten förstår att vi behöver upplysas via media om alla sensationer i världen, som vi annars skulle ha missat, skribenten fick under förmiddagen en länk av revolutionsledaren Zapata, den kan jag inte undanhålla er, så ni får den klickbar här:

Kan detta vara en nominerad till årets Journalistpris....?

Saker kan vara väldigt viktiga för oss alla och vi måste ständigt se till att vi inte missar det som är viktigt i livet, seriösare artikel får man leta länge efter....:-)

Men tala om för publikum vad som gäller, så kan ni ge er fan på att det köps utan kritiskt granskande som visan med Sven Arenfeldt så tydligt proklamerade redan 1950, vi är så jävla lättlurade....:-)

Just det, har man sagt A så får man fan säga resten med, så därför får ni klicka här så kommer den berömda visan i en dator nära er.....!

Reklam, det är grejer det och dessutom seriöst....:-)

Det var allt för denna dag från skribenten, i sena aftonstund, som hade tänkt skriva om något annat, men som är så "röksenil", så att alla trådar brister....:-)

God Natt, eller God Morgon om John Blund sövde er innan bloggen gjorde det.....?

Grumpy (Senil, eller hur var det...?) Old Man

2 kommentarer:

  1. En annan som tycker om fläsk med löksås, borde varit illa sjuk för länge sedan, men jag har inte kännt något av det, möjligen gaser;-)
    Jag får väl säga godnatt jag också, blev lite trött när jag såg John B.
    //G

    SvaraRadera
  2. Många män gillar fläsk och serveras det med ett par "lökar" så gör det inte saken sämre....:-)
    God Natt grannen....!

    SvaraRadera