Besökare idag


tisdag 12 oktober 2010

Intet kom ut av denna dag....:-(

Började dagen enligt order från hälften, med att reda ut allt på försäkringsfronten som rörde 3:an E´s förlust av dator, ryggsäck och övrigt innehåll som stals i GöteFuckingBorg tidigare under sensommaren, säga vad man vill om finstilt i försäkringar, men Länsförsäkringar gör verkligen allt för att hjälpa till, nu väntar vi bara på vad Högskolan i Visby tänker kräva 3:an E på i ersättning för en drygt ett år gammal dator........?

Vidare har skribenten bundit familjens Elavtal hos våra favoriter, Sturuman Energi AB, två år binds det på och troligen är jag som vanligt ute i sista sekunden, priserna börjar stiga, dock är vi inte helt elberoende eftersom vi trots allt värmer kåken med ved, mycket hantering, men jävligt mycket billigare än andra uppvärmningsalternativ, vilket glädjer en "fattig" skribent.....!

Hade tänkt åka upp till Upplandsskogen och töma huset och slutstäda inför kontraktskrivningen, men flyttar nog fram det till den 24:e av det enkla skälet att annars får jag dras med dubbla resekostnader och varje resa blir nästan 2.500:- inkl. båt och bensin och jag har räknat ut att jag har gjort 12 sådana sedan jag började med huset, så skall jag inte behöva gå över till Potatis och Purjolöksoppa på heltid, då bör jag styra upp resan så att den passar med kontraktskrivningen som är den 25:e.......:-)

Jag tog även mod till mig och röjde upp på skrivbordet på kontoret, vilket inte var så jävla lätt som man kan tro, nästan 2 timmar förbrukades av högar med papper och annat skit som skribenten bara har släppt på bordet under en längre tid......:-(

Har idag lovat mig själv att hålla lite ordning i fortsättningen, bör fungera som vanligt d.v.s. röran är tillbaka om ca. två veckor, jag har lovat detta sen kontoret kom till, d.v.s. i ca. 20 år och ännu har inget blivit bättre och kommer troligen inte att bli det heller.......:-)

Plåtisarna var här i eftermiddags också, så nu kan jag och våran snälla granne G, kanske bygga träkonstruktionen under kommande helg, han är en "klippa" den grannen, man får leta länge innan man hittar en sån, han har nog letat länge och han har nog inte hittat någon ännu.....:-)

Mullvaden reagerade som om plåtslagarna hade bott i huset hela hans liv, vilket är jävligt konstigt eftersom han igår knappt vågade gå in till matskålen när dom var här, han verkade vara livrädd för dessa två herrar och åt inte förän sent i går kväll, kanske har han övervägt oddsen döden vs. Svälten och kommit fram till att det är bättre att dö proppmätt än hungrig, för han åt till och med medan plåtisarna var inne på en fika, vilket han inte vågade i går.......!

2:an M drog till USA i dag på förmiddagen och hade då 19 timmar framför sig på flygplatser innan hon slutligen (svensk tid) landar i Texas runt klockan 09.00 i morgon bitti, hon bör klara detta galant, hon har pappas humör och var utrustad med: Hörselskydd, Nackkudde och Musik, på frågan hur hon skulle kunna sova om det var skrikiga ungar på planet, blev svaret att hennes pappahumör fixar detta, man kan sparka dom när föräldrarna tittar bort......:-) Bra inställning där anser ett proffs i barnuppfostran, även krokben av misstag när dom passerar brukar funka, har man fällt dom ett par gånger, då brukar dom undvika raderna närmast.....:-)

Hoppas att hon får det roligare än pojkvännen V, som nu är ute och matfriar på Facebook, ni som vet vem han är kan ju bjuda in honom på middag någon kväll, så att han inte svälter ihjäl under dom 11 dagar som M är i USA, jag hoppas att han inte tänker leva på kycklinglår, det är synd om dom små kycklingarna....:-)

Nä, nu får ni vara ifred, jag tänker knyta mig för natten och hoppas att det är sol i morgon, för jag måste tjärstryka det sista på taket som jag har börjat på, snart blir det för kallt för sådana jobb.....!

Så, min vana trogen, Sov Gott eller God Morgon........!

Grumpy (Barnpedagogen) Old Man

1 kommentar:

  1. God middag, ja någonstans lyser säkert solen, men inte var det här.
    Tjärstrykning och elavtal verkar vara lika för skribenten, ute i sista stund;-)
    //G

    SvaraRadera