Besökare idag


fredag 1 oktober 2010

Sär skrivs afton borde vara stor helg lik värdig med Jul afton.....!

Jag tänkte skriva detta helt med särskrivning, men ändrade mig och väljer att kocentrera mig på att få i mig några bira till, eftersom det är fredag så ägnar jag lite extra tid åt att njuta av dom få lyckorus som livet ger en utmobbad familjemedlem......:-)

Skribenten försökte se lite på Idol, men blev bortjagad av missnöjda tittare (1:an K och 2:an M), på grund av att skribentkäften enligt deras tycke glappade, fäder i 60-års åldern diskuterar inte med småbrudar, så jag förflyttade mig till tangenternas lilla värld och hävdar med det bestämdaste att den unge herren från Gotland inte är bland dom bättre om man inte röstar efter principen att "vi bor också på Gotland, så han borde vinna", vilket i dessa dagar verkar vara den rådande regeln här på kobben....?

Innan skribenten blev bortkörd från TV:n så har det ätits en god middag och alla utom skribenten åt dessert, skribenten anser nämligen att om man redan är mätt av god mat, så skall man inte stoppa i sig mer, kanske är det därför som skribenten inte växer på någon ledd utom i truten, på tal om truten, så undrar jag om ni vet vem som är Sveriges vanligaste fågel: Jo, ser ni, det är Glasstruten som häckar i varenda kiosk och butik under sommaren, vanligaste lätet är: Gb-gb-geeebeee-ge-be.....!

Annars kan jag bara säga att det är lördag och skribenten ser inte något större skäl till att lägga "krut" på bloggen, läsarna kommer i morgon bitti att vara fullt upptagna med att äta Ipren eller höra på TREO med Comp, kanske är det några som kollar vad som skrivs annars är väl dom mesta inloggningarna bara till för att kolla hur mycket som tömdes från bankkontot under natten (det kostar att ligga på topp), ångestdämpande preparat börjar förmodligen inte att intas förän tidigast söndag morgon (även kallad Pizzadagen), sen kommer allt att vara som vanligt igen, med en "Jävla måndag" och lite "svid" varje morgon om hur tungt det är att gå upp när det är mörkt på morgonen.......?

Skribenten tänker nu därför tala om för er att ni ska vara jävligt glada att ni över huvud taget kan gå upp på morgonen, dom flesta som upplever det riktiga mörkret kommer aldrig upp igen (moralkaka, som skribenten bjuder på), det blir lite som på börsen: Ser jävligt mörkt ut, men några går i alla fall upp...:-)

Beträffande särskrivningarna som jag skall ägna min anspråkslösa sida åt under helgen, så kan jag tala om att nästa inlägg (som skrivs under lördagen), funderar jag på att skriva hela vägen med särskrivning, dock kan det medföra att ni får svårt att läsa den, men med tanke på vad jag sa tidigare, så har ni inte så mycket annat att göra på söndagen än att stoppa i er bromsmediciner mot manodepresiva tankar och smälta Pizza, så "Take your time", under dagen kommer säkert budskapet att gå in.....:-)

Slut i rutan, så sa Ika på TV när Idol-gnällarna 1:an och 2:an var små, så det säger jag också och stänger den här rutan med mitt vanliga:

SOV GOTT eller GOD MORGON, som det behagar herrskapet och övriga intressenter som ägnar tid åt mina enkla inlägg......!

Grumpy (Moralkakan) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar