Besökare idag


måndag 11 oktober 2010

Renovera hus, nä tack inga fler i skogen.....:-(

Så har man då lyckats bli av med kåken i Upplandsskogen, men räknar man på allt inpumpat i rena pengar och arbetstid, då blir kontentan av det hela att det hade varit mer lönande att jobba vanligt under dom 5 månader i efektiv tid som projektet tog, lägger man därtill alla resekostnader och resetid, då hade det nog varit mer lönsamt att gått på sjukkassa.......:-(

Vad har nu skribenten lärt sig av detta, Jo, skall man renovera en kåk och få betalt för sin arbetstid, då skall man fan i mig inte köpa den som den står utan man bör först och främst se till att den som lämnar huset har tömt kåken och tomten på allt skit som inte skall sparas (lite svårt att begära av äldre föräldrar), men att frakta bort ca. 30 kubikmeter av mer eller mindre gammalt skit kräver sin tid när det dessutom skall sorteras innan det får kastas och köp aldrig en fastighet med ett avloppssystem som inte fungerar till 100%, all denna tid kostar pengar i både tid och bensin, speciellt om man har resväg till tippen och köp inte hus av släktingar där du får en resekostnad på 1000:- varje gång du ska till jobbet........!

Skulle gissa på att jag och hälften hade behövt få ut 1.050.000:- för kåken för att den skulle ha genererat en profit och det fick vi definitivt inte, men skribenten är glad att kåken är såld (att vi orkade slutföra "skiten" är ett under) och att jag inte behöver bry mig mer än att åka upp och slutstäda, sen raderas den ur mitt liv, nya tag men andra objekt får det bli och nu i områden (Gotland) där man kan få ut fulla värdet (av sommargotläningar) av fastigheter....:-)

Nä, den "dealen" gör jag aldrig om, färdigsnackat om detta........!

Plåtslagaren gjorde som han hade sagt, han kom idag, han sa ju måndag (men inte vilken) som jag berättade tidigare och balkongplåten är nästan klar nu i kväll, detta medför att jag kanske till helgen kan få dit själva träkonstruktionen inför vinterns snöande........?

Till och med Mullvaden blev så chockad av att plåtisarna kom, så han tappade matlusten för ett kortare ögonblick, men det gick fort över och nu är det som vanligt, han ligger fet och proppmätt i fotändan på skribentens säng, vilket kommer att innebära att han åker i golvet någon gång under natten (han åkte ur "bingen" redan nu) när skribenten sträcker ut sina magra......:-)

Har nu i afton inventerat Whiskeyförrådet stärkt av helgens underbara provning och blev i alla fall glad av detta, här är det i alla fall inte som det var hos Kockums på slutet, Nä, här finns ingen "torrdocka", skribenten kommer definitivt att hålla sig flytande ett tag till, dock har inte dessa flaskor den ålder på nacken som Burs Kafé Bar & Matsals samlingar har, men skribenten är ju som bekant ödmjuk av sig och nöjer sig med "det lilla"........:-)

Annars verkar den här dagen ha varit lika bedrövlig som den dag sotaren kom in i "mitt liv", vilket ju var tisdagen förra veckan, men nya tag väntar i morgon (ni som inte tjyvläser, ni läser "idag"), så nu avslutar jag detta för stunden och säger som vanligt......

God Natt eller God Morgon..........!

Man kan undra när det vänder.........?

Grumpy (Ordförande i Hata Sotarnas Riksförbund) Old Man

4 kommentarer:

  1. Hej du nedstämda granne, Jag kan ge dig ett handtag med balkongbygget i helgen, å så kan vi ju minska ditt whiskey föråd litegrann./G

    SvaraRadera
  2. Godmorgon ☺..
    Tur du som har G till granne som kan få dig på bättre humör ☺. Om ett par veckor kommer jag och förgyller er helg lite..
    Vill dock inte ha whiskey, den får ni ha för er själva!
    Södermalmskramar/p

    SvaraRadera
  3. Jag är imponerad av hela projektet ändå. Även om ni nu inte gjorde så mycket pengar så finns det ju andra värden i livet, eller hur. Om det var så mycket att röja skulle du frågat mig om hjälp, jag är en jävel på att röja.

    Hur som helst, bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Att Oskar är en jävel på att röja är vida känt, men detta var inte att röja PÅ LOKAL, detta var att röja I LOKAL.....:-) Pengarna var inte det viktiga utan halva grejen var att mina föräldrar skulle slippa allt strul som det hade inneburit att sälja en kåk med alla dess brister.

    SvaraRadera