Besökare idag


torsdag 21 oktober 2010

Auchentoshan, 12 årig en torsdag = skitans fint....:-)

När skribenten var liten sa mamman och pappan att man inte skulle prata med mat i munnen, men dom sa inget om att skriva med Wirre i munnen, så nu testar skribenten den upplevelsen och är så här långt nöjd med den......:-)

På tal om Wirre så har han fått tillbaka 2:an M efter hennes Texastripp, så vitt fadern/skribenten har kunnat tyda hennes resedagbok, så har hon haft en kanonresa och det unnar både skribenten och hälften henne, nu är hon ju till och med vapenkunnig, vilket betyder att Jöns Eriksson ligger ännu taskigare till än innan....:-)

Kanske skulle hon ta och starta upp en "firma" med min gode vän "krigaren", jag ser redan firmaskylten framför mig.....:-)

Maffiare än Maffian KB, helt skattefritt och lön efter prestation, skribenten har valt fel väg i livet, men nu är det försent att göra något åt, hur mycket respekt inger en äldre herre som ser ut att ha två benproteser när han skall klättra in i en 15 år gammal Cheva Astro, jag bara frågar......?

Näå, skribenten får nog leva efter mottot: Skomakare bliv vid din läst, konstigt att när jag skrev läst så kom jag att tänka på när jag köpte häst, vilket var ett av mina senare misstag i livet.....:-)

Hade skribenten begripit något om hästar, då hade han inte köpt en "travhäst" som såg ut som en Cowboyhäst, en fux med ett rött hårsvall som hade fått vilken frisör som helst i extas, dessutom hade han hovar som en bryggarhäst (Hm, när jag nu tänker på saken, det kanske var tanken på en bryggarhäst som gjorde att jag slog tilll...?), han var skithispig och nästan rädd för sig själv, jag hade den i 3 år och jobbade av honom hos en travtränare, jag räknade ut att han kostade mig 180.000:- inkl. träning och annat......:-(

Han heter Balloon Dance och fungerar nu som en bra körhäst, ni vet när dom kör med vanlig vagn och kör mellan konor, typiskt att skribenten gick på en kronsugen tränare och en kontokig kuse, när skribenten gör något då görs det rejält, detta gäller även felsatsningar, fast när jag tänker efter så var det rätt kul och jag lärde mig massor som man inte kan lära sig genom att se på såpor och förnedrings-TV.....!

I natt får vi besök av 2 jägare och en jakthund som är jävligt närsynt, på gränsen till blind, men det ska han vara glad över, för då slipper han se hur jävla sur Mullvaden blir när det kommer in en hund i huset, fast han är och andra sidan sur även om det inte är någon hund i kåken.....:-)

Nä, jag har inget att skriva om, så jag bryr mig inte om att försöka, Sov Gott eller God Morgon i morgon eftermiddag åker jag och hälften till fasta landet, så helgens bloggande kan bli på lite konstiga tider, men det får man leva med, eller som flickan sa: -Det kommer när det kommer, jag tror att hon log när hon sa det, men man vet aldrig.....:-)

Grumpy (f.d. Hästägaren) Old Man

1 kommentar:

  1. Hej,
    Hur går det för Er i Uppsala skogarna, skulle du haft dubbdäcken monterade? Eller hittar du Ni någon svamp?
    Jägarna syns till ibland, och hunden har inte ätit upp katten än:-)
    //G

    SvaraRadera