Besökare idag


söndag 28 februari 2010

Vem i hela världen kan man lita på....?

Söndag som är ganska tråkig i sig, så jag har valt att förkovra mig lite i ett ämne som engagerar många.... För eller emot är frågan, läser man om det här så förstår man att vissa ekonomiska intressen och Riksdagspartier som vill dra växlar på detta givetvis vill att vi ska svälja den av journalistmaffian godkända versionen.
Första frågan blir givetvis vem gynnar pressens version:

1. Först och främst alla som på något sätt är ekonomiskt beroende av att du och jag går omkring och tror att utsläpp överlag kan stoppas genom att beskatta alla former av energiförbrukning...

2. Alla som har ekonomiskt intresse i att s.k. utsläppsrätter stiger i pris....

Vad som är sanningen kommer vi troligen aldrig att få veta, men en sak är klar, forskare som går på miljösnacksalternativet har sina framtida forskarstöd bärgade och i hamn för lång tid framåt....

Jag bjuder er på en länk till alternativ läsning:

http://www.theclimatescam.se

(Länken ligger också klickbar på vänstersidan)

Har man någon form av självinsikt och inte har övertro på ena sidans argument så bör man verkligen ta och läsa det som publiceras på den här bloggen.

Vem som har rätt och vem som har fel får ni själva avgöra med sunt förnuft, men ni kan fethajja att detta kommer att användas av s.k. Grönaideal och dess valkampanjer så det är varje individs skyldighet att ha tagit ställning i frågan inför valet.
Jag garanterar att börja man läsa den här versionen av saken så förstår man verkligen hur lätt det är att med journalisters hjälp styra en hel mänsklighet, tankarna för mig tillbaka till 1930-talet när man via skräck och påstådda sanningar lyckades skapa Tredje Riket....
Hur som helst, intressant blogg med kloka funderingar...!

Det var det nu går vi över till Mullvaden som idag har fått sin önskan uppfylld: All is vid grinden är borta utan att han behövde dubba om baktassarna..
Snön smälter med raketfart och till och med fåglarna kvittrar, enstaka gräsytor tittar fram och jag har knappt behövt elda i kåken....

Nu blir ju hela det här inlägget positivt fast jag hade rätt och gnälla idag också..
Jag får byta titel: Från yrkesgnällare till deltidsgnällare, lite av en personlig förlust men jag får leva med det..

Jag kanske kan hitta något att ondgöra mig över senare efter att jag har sett kvällsnyheterna, i sådana fall så återkommer jag.....

En sista gliring till alla som tror att dom kan påverka väder/klimat får ni här under:


Ha de hyfsat, det ska jag ha....:-)
Grumpy Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar