Besökare idag


onsdag 10 februari 2010

Nu är det inte roligt längre....

Igår blev det inget inlägg över huvud taget. Lika bra var väl det, hade ingenting att säga.
Idag är en jävligt tråkig dag, dagens höjdpunkt kanske blir Lottodragningen i afton, vilket ju säger en hel del om vilket liv jag kommer att leva under dagen.
Mitt hopp står till att Mona, Maria, Peter eller Lars Ohly kommer i kontakt med sina hjärnor så att jag i alla fall har något att skriva om i morgon.
Katten, Casper har minne som en Guldfisk, han har glömt att han har käkat så fort han har vänt sig om vid sin matskål. Så fort han har gått ut på verandan så ska han in igen, sen håller han inte käften i två sekunder på 20 minuter. Jag utgår ifrån att han försöker tala om hur sunkit han tycker att det är med vinter....:-)
I min morgon-TV har det pågått en debatt om SAS, att vara eller inte vara. Mp hade någon "trevlig" subba med som antydde att lösningen på SAS vara eller inte vara låg i att energibeskatta flygbränslet, för att minska dess påverkan av CO2 halten i luften, tydligen kommer man enligt Mp att ha rätt att flyga till Norrland eller Gotland utan att anses som miljökriminell (nytt ord där). Nu är det fan i mej dags att någon riksdagsledarmot vågar ställa sig upp och ifrågasätta mäniskans påverkan på det globala systemet, vem kommer att bli den första som vågar göra det......?
Om 40 minuter ska jag va på jobbet och här ligger jag, tryckandes/tyckandes utan att ens ha kommit ur morgonrocken.
Den här dagen kanske ändå inte blir så jävla tråkig som jag först trodde, stopp nu: Inte börja tänka positivt. Inget går upp emot lite morgonbitterhet...Owiiii!!!
Grumpy Old Man har talat.
Ha ett helvete, för det ska jag ha!

2 kommentarer:

  1. Såg också debatten i morse, var väl en rätt relativt sansad mijöpartist ändå måste jag säga. Men visst ska staten sälja av sas så fort som möjligt, finns ingen anledning till att de ska äga flygplan. Sälj av vattenfall också, kanske blir ett bra år ändå...

    SvaraRadera
  2. Håller med dej Zapata, men kan inte förstå varför Mp alltid har samma lösning på alla diskutioner: Energiskatter skall höjas som en del av lösningen på alla problem. Snart kommer man på att tillräckligt många åker kollektivt och detta sliter så ofantligt på vägar och spår så lämpligt blir att lägga på kollektivskatt på allmäntransporter.

    SvaraRadera