Besökare idag


lördag 13 februari 2010

Snö...?

Tjaba!
Nu har det snöat i nästan ett dygn till, men man hoppas att det var det sista som kom nu. Nu har jag fan i mej ingen stans kvar på tomten där det går att lägga upp snön.
Tre timmar snöskottning tar på gubben, jävla tur att vi just nu har global uppvärmning annars hade vi väl haft 150 grader kallt och 8 meter snö, när skiten ska smälta så kommer den här ön och ha grundvatten så att det kommer att stå upp över öronen på medborgarna.
Jag ligger i sängen och skriver med en varm katt vid fötterna, han tycker att snö är pest för att han är så fet så att han inte kan gå uppe på snön. När han ska ta sig fram i trädgården så ser han mer ut som en mulvad än en katt.
Egentligen har jag inget att skriva om men jag skriver än då.
Eva och Erik ser på Planet Earth, men jag funderar på att förkovra mig i den Tibetanska dödsboken som kom med posten igår. Det betyder att nu kan jag förbereda mig för min återfödsel i nästa liv. Först 7 dagar för själen att lämna höljet och sedan en resa på 47 dagar genom Barda innan man återföds, som om man gör bra val, till något eminent.
Såg på FB att man kan gå med i "Kan den här moskén få fler röster än Sverigedemokraterna", det hoppas jag verkligen inte. Hellre styrs jag av Sverigedemokrater än av Muslimska fundamentalister. Men uppenbarligen så är det folk som tycker annorlunda, dock har jag svårt att förstå hur svenska tjejer kan välja moskén med tanke på muslimsk kvinnosyn.
Idéer föreligger att föräldrar skall bli ersättningsskyldiga för vad deras avkommor ställer till med, låter som en bra idé tycker jag. Då kanske vi kan få föräldrar som sätter upp lite regler för sina barn.
Som sagt jag har ingenting att skriva om så jag skiter i det här för ögonblicket......
Grumpy.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar