Besökare idag


måndag 15 februari 2010

Äntligen är snälla söndagen över...

Morsning!
Hade tänkt börja med Katten, men han kommer senare......

Sitter varje vardagsmorgon och retar upp mig på att inte jävla Östnytt klarar av att reda ut övergången från SVT:s ordinarie sändning till lokal-TV på ett klokt sätt, man undrar ju vad dom kör med för teknik.

Men i dag fick jag svaret på den frågan när man hade ett inslag om trafikminskningen på Visby Flygplats (den har minskat med 6%), då visar man bilder från Flygtrafikledartornet (fan vilka långa ord det finns), men vem sitter där som flygtrafikledare om inte en liten blond brutta med samma efternamn som skribenten (det måste vara 3 år sen hon jobbade där).

Har dom samma ålder på tekniken som på bilderna så har jag fått svar på mina tidigare funderingar, Har dom kvar Win95 i redaktionsburkarna också, allt går framåt utom Östnytts teknik....!

Men vad jag tänkte skriva om var att jag på alla hjärtans dag (igår) skickade en bild via FB till Pia i STHLM där hon fick "det finaste jag har", genast fick jag svar att det nog var så, men jag vill tillägga att jag även har Eva, Casper samt 3 barn av blandade sorter. Men dom lägger jag inte ut på nätet hur som helst, det sköter Östnytt om...

Men nu till katten som är någon form av hybrid, han gapar som en spädgris, har minne som en Guldfisk, tar sig fram som en mullvad, hoppar som Holm och är i trottsåldern.

Han har inte käkat mat ur burk på 3 månader (bara torrfoder som ser ut som pressad majja), helt plötsligt har han fått för sig att han bara ska käka burkmat (kanske har han flippat ut på det presssade käket, Bra grejer...?)

Efter att han har fått mat så kutar han ut under snön (Mullvad) på tomten i 3 sekunder, då ingår några höga språng i hans betende (Holm) för att ta sig upp på verandan, sen sitter han utanför dörren å vrålar (Spädgris). Släpper man då in honom så har han inget som helst minne av att han har ätit för 3 sekunder sen (Guldfisk). Sen sitter han och blindstirrar på oss hur länge som helst (som en tjurig femåring i trottsåldern) ända tills vi ger upp och fyller på matskålen.
Han är fan i mej ett ämne för forskning, 6 typer i 1....!

OS går för fullt, skidskyttar från Sverige har problem, det kommer tydligen snö från himmlen. Det är ju väldigt konstigt att något sådant kan hända under ett VINTER-OS. Kan det vara en bieffekt av den globala uppvärmningen........?
Tänk om det nu skulle bli så fel så att någon ställer ut pinnar i slalombackarna också, hur fan kommer det då att gå för våra slalomåkare......?
Hepp på er..!
Grumpy

4 kommentarer:

  1. Nej det är klart de ska åka ut och filma sådana viktiga klipp varje gång de har en nyhet om flygplatsen,, eller??

    När det gäller skidskyttarna så är du ute på hal is. Problemet var ju inte snön, problemet var att de som startade först INTE fick nån snö. Men det är klart, vill man få ihop material till sin bittra blogg är det ju lätt hänt att man vinklar fakta lite som man vill

    SvaraRadera
  2. Kära Zapata!
    Om man nu har ett redaktionsteam stationerat på kobben med licenspengar i ryggen så tycker jag som är jävligt gnällig att man borde kunna få fram något annat att visa.
    Klarar man inte av att uppdatera bildmaterialet så kan man lika gärna bara läsa upp nyheten utan bildvisning.
    Bildmaterialet bestod av en sekvens tagen en sommar för ca. 3 år sen....

    På nästa punkt har du helt rätt, eftersom mitt motto är: Hellre snett vinklat än inte alls..!

    Följdfråga på ämnet måste bli, kom alla som startade utan snöfall överst i resultatlistan?
    Tränar man inte skidskytte i snöfall?

    Vad svaret än blir så var det skönt att få bli måndagsbitter igen....!
    M.V.H. Grumpy....

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahahahaha har nog aldrig skrattat så mycket som åt skildringen av Katten. Han är fantastisk!

    Och vilket eminent inslag i Östnytt sen. Den enda slutsatsen som jag kan se är helt enklelt inte finns något bättre att filma på Visby flygplats än moi! Inte ens fast det snart har gått 4 år. I love it!

    SvaraRadera
  4. Va säger Zapata om det svaret från Karin.....:-)

    SvaraRadera