Besökare idag


lördag 27 februari 2010

Snacka om att vara ute på djupt vatten.......

Har precis återkommit hem efter en kvällskaffe hos Mariiiiiii (som går i 6:an och läser böcker på engelska..Owiiii!) och hennes föräldrar G och C, där visade G mig en insändare som jag trots att jag läste den i morse inte hade hunnit reta upp mig på. Men ju mer vi pratade om den desto mer pockar den på behovet av analys av personens tankegång.

Frågan är väl också om inte hjärnan som skrev insändaren är i behov av någon form av hjälp från sjukvården..
Min saknade dotter Maria har en kompis i Göteborg (Nadine, kan vara felstavat, då får vi redigera i efterhand), som har förklaring på insändarskribentens allmäntillstånd: Hjulet snurrar, men hamstern verkar ha dött.....!

I dagens Gotlands Allehanda har man publicerat ett inlägg från "Ängslig resenär" som tydligen har en del problem med att tänka riktigt klart om man säger så..

Hon oroar sig över att ingen har tänkt på att om man lägger om resrutten med färjan så att den kommer att gå mellan Kappelshamn och Nynäshamn så blir man tvungen att passera över Landsortsdjupet med 459 meter till botten.....?

Tanken med färjan borde väl vara att den ska flyta, så där undrar man ju vad djupet har för betydelse. Om man funderar på att den kan få bottenkänning när den angör hamn så förstår jag oron....
Men omvänt det så förstår jag ingenting, om nu båtjäveln sjunker och alla drunknar spelar det då någon roll om man drunknar på 70 meter eller 459.....Hm..?

Så den "ängsliga resenären" behöver knappast ens fundera på problemet. Du kan vara väldigt lugn, dina tankar är ständigt PÅ DJUPT VATTEN..!
Man kan fan i mig säga att hela hennes tankegång håller Carola Häggqvist klass...
Starkt jobbat PG...:-)

Då ska vi komma till Mullvaden som är i knipa i kväll, från grindhålet och ut mot gatan lutar asfalten och efter dagens töväder så fryser nu den fuktiga gatan och är snorhal, så när mullvaden skall gå från grindstolpe A och fram till grindstolpe B så får han sladd..

Så nu undrar både han och jag om det finns dubbdäck till katter eller lösa broddar som han kan ha på i första hand bakbenen, där verkar det vara störst problem...
Han har funnits i huset i snart 11 år och först i dag fick jag veta att han förmodligen är bakhjulsdriven...Precis som skribentens bullrande Amerikanare.

Sen är det det här med melodifestivalen igen (jag fattar inte ens att jag skriver om skiten igen, fast jag är ännu mer förvånad över att jag hamnar framför programmet fast jag hatar det), den här gången har man varit och raggat artister i något garage någon stans och där hittat ett "band" som påstås spela Skate Punk...

Med tanke på hur det lät så får jag nog hålla med grannen G som sa: Felaktigt uttryck skall nog ha menat Skit Punk, extra orolig blir man när grannens fru C säger att det låter som Ebba Grön....?

Thåström skulle inte ens haft det gänget som dörrmatta, jag måste nog köpa ett samlingsalbum med Ebba Grön till C, så att jag inte får höra en sån jämförelse igen...:-)

I övrigt är det som vanligt, Erik lämnade hemmet vid 19.15 risslad med vit fluga och hela registret (en kartong vitt vin), för att hos kompis följa melodifestivalseländet, alla har vi olika intressen...

Var i uterummet och rökte en cigarett, risken är att man kackar i byxorna där, från stora husets tak glider det ner snö och is som sen landar med atombombskraft på uterummets plasttak. Skribent vänjer sig aldrig :-)
Att det är skadligt med cigaretter (Cancer, luftrörs problem etc..) har man hört länge men att man ska bli nervklen också det hade jag inte en aning om....!

Kommunens kriminella handlande oroar skribenten
Gotlands kommun har förlorat kontrollen över "avfallet" (snön) som nu rinner i en strid ström genom dagvattenledningarna ut i vattnet dit man inte fick tippa det i fast form.. Fan, tänk om dom inte visste att det skulle gå så här, får dom lindrigare dom för att dom handlade i god tro?

Läste att Silvia ber aftonbön med sina barn, för att ge dom "trygghet" och "gemenskap", hon säger att aftonbönen är helig i familjen....

Är hon helt bombad i roten, eller....
Alla jävla former av bön är väl heliga, eller har jag missat något...
Sen kan man ju undra hur fan dom kan kalla det för aftonbön, hennes ungar dräller ju runt kring Stureplan hela nätterna, så när dom väl kommer hem så är det väl fan så mycket mer logiskt med morgonbön....:-)))
Dags för ett ordspråk: När Fan blir gammal, så blir HON religiös.
Det kanske är dags att avsätta damen i fråga, religiöst svammel har aldrig varit "my cup of...."
God natt på er och kom ihåg att jag har rätt att gnälla i morgon också om jag vill..
Grumpy.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar