Besökare idag


tisdag 16 februari 2010

Tillägg tisdag kväll..

Har snäst av Mullvaden 1000 gånger, eftersom han tror att alla rörelser i huset är början på hans nästa mattillfälle. Spolar man i toaletten så sätter han servetten under hakan....! Ställer man sig upp ur soffan så är han och vrålar vid matskålen inom 1/1000 sekund. Han promenerar på mina nerver för att uttrycka sig på nysvenska...:-)

Beträffande morgonens inlägg om Gotlandskommuns datakompetens så kan jag nu tillägga (från "säker källa" som dom stora grabbarna säger), att det jobbar ca. 75 personer på IT-avdelningen hos kommunen.

Räkneexempel:
75 personer som bör ha ca. 24.000 brutto i månaden, ger lågt räknat inkl. arbetsgivaravgifter, försäkringar och lite andra sociala kostnader ca. 40.000 per person i månaden ( 40.000 x 75 x 12 = 36 mille) en hög kostnad för att få helt felaktiga beslut, men det kostar att ligga på topp...:-)

Dom har dessutom köpt X-antal hundra licencer till Vista av Microsoft utan att kolla om burkarna inom kommunen klarade av att uppgraderas (köper man en ny dator, vilket man nu måste göra om man inte går tillbaka till XP då ingår ju för helvete ett operativsystem i burken.), så fler utgifter är i starkt kommande. Starkt jobbat av ca. 75 personer på ganska kort tid.

Skit i det för det gör dom.....!

Nu stänger skribenten för kvällen och tittar på Mullvaden som ligger i fotändan och stirrar surt på honom, gör jag bara ett litet "move" med mina fötter så kommer han förmodligen att göra trappan ner i köket på ny världsrekordtid med stoppsladd som avslutning vid matskålen ( som bisak kan nämnas att i brist på färsk mat så åt kräket torrfoder på förmiddagen tills han spydde, Erik bevittnade eländet.)

Jag tror jag får sova med kläderna på i natt, här vågar fan inte röra sig....:-)
Sov gott på er...!
Grumpy....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar