Besökare idag


måndag 15 februari 2010

Katt uppe råtta nere......

Jaha, då har dom kommit......
Gotlands kommun har infört separat kompost (sen årsskiftet) om man så önskar i hushållet, våra eminenta sopkillar har varnat för vad följderna kan bli....

I kväll gick jag ner i källaren för att hämta ved en andra omgång och vad får jag se i vedhögen som Erik och jag slängde in förra söndagen...?

Japp, där låg något som jag först trodde var en pälsmössa, men vid närmare koll visade det sig vara en råttjävel i stl. 36 (damstorlek) delvis krossad av några stora furuklabbar, nu är frågan har råttjäveln bott här sen tidigare eller har den äckliga typen flyttat med veden från Roma.

Om han har flyttat med veden så betyder det att Erik eller jag har slängt in den i källaren, Erik hoppas att det är jag, för att har han tagit i råttan så kommer han att "dö".

Men elak som han är så tyckte han att jag skulle fota råttan och skicka bilden till hans systrar, han funderade på vem av dom som skulle äcklas mest av bilden....:-)
Men det blev ingen bild tack vare en far med empati..
Råttan var lika stor som katten (Mullvaden).

Nog om djurlivet här hemma, i dag har vi haft besök av en nyss hemkommen liten Julia och den bakvända familjen har ätit söndagsstek på en måndag.
Gör vi något så gör vi det annorlunda, kanske vi skulle ta och fira Midsommar i Påsk?

Skit samma för jag skulle inte skriva något mer idag efter morgonens inlägg, men råttan ville annat....

För resten så ber jag lite (men bara lite) om ursäkt för mitt påhopp på skidskyttarna i morse, men hur som helst så kan damerna tydligen åka skidor även om det snöar. GULD PÅ 10 KM. ÄR FAN INTE KATTSKIT/RÅTTSKIT....:-)
Grumpy

4 kommentarer:

  1. De största råttorna finns på Gotland

    SvaraRadera
  2. Sant Oskar!
    En råttjävel går att snitta i pannan, sparka i röven och du har en färdig pälstoffel.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera