Besökare idag


tisdag 23 februari 2010

Snösnack...


Jaha, då var det dags att klaga på all jävla snö igen, för säkerhets skull så lyckades himmelen och danskjävlarna få hit ett dygn till med fallande avfall.

Eftersom vi i Sverige har lyckats klassa snö som avfall, så är jag säker på att just nu så står Gotland för ett av världens just nu pågående och definitivt största nedskräpningsprogram.
Skribenten undrar om dom har bestämt när benämningen avfall övergår till avloppsvatten och så undrar man ju om man nu har rätt att spola ner snön i toaletten, rent logiskt sätt så borde det vara ett korrekt handlande.....

Det snöar lika mycket i Finland, men dom är så pass smarta så dom har klassat snön som dagvatten i fast form så just nu är dom förmodligen det skandinaviska land som förorenar jorden minst...

Vi har ett körsbärsträd på vänster sida när man kommer in på tomten, när jag klipper gräs på sommaren (om nu någon kommer ihåg vad det är), så får jag böja mig lätt för att komma under första kvistvarvet. Idag kan inte ens mullvaden (om nu snön skulle lyckas bära hans något tunga/runda lekamen) gå rak under det kvistvarvet.

Första rutan på växthuset har spruckit av snötyngden och jag är väldigt noga med att hålla glastaket rent från snö, men dom jävlarna slänger ner sörjan på nätterna. Så skall jag klara resten av tiden så får jag börja med tvåskift.......

I natt kommer Erik tillbaka från Stockholm så han ska hämtas vid båten 00.20, jag får ta Evas 4-weel historia för min Amerikanska bakhjulsdrivna Astro skulle förmodligen inte komma upp för backarna från hamnen. Den har dock mer åkkomfort och mycket bättre värme än Evas Japanska, det kan ju vara bra att sitta bekvämt i värmen när man har kört fast i avfallsdrivorna....

Det blir mycket att stå i om vi får en vår, för snöslungan måste väl in på 100.000-milarservice och sen ska man väl jaga rätt på 18 länspumpar om man inte önskar Swimmingpool i hela nedre delen av kåken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar