Besökare idag


måndag 8 februari 2010

Jag blir så jävla trött........!!!

Måndag kväll.
Handen mycket bättre, nästan helt rörlig nu men fortfarande svullen.

Men den skiter vi totalt i för nu har jag sett på TV3 och konstaterat att reklamavbrotten börjar likna satan. Längden på avbrotten hos "vissa" av kanalerna har nu nästan börjat överskrida programmen i längd: Att programmtablån säger att det börjar 19.30-20.00 betyder numera att du kommer att få se 15 minuter vilseledande reklam.

För att ta den bästa av alla jävla lögner som pumpas ut kväll efter kväll: Hårprodukter som ger ditt hår nytt liv, va fan är det?

Håller dom på och väcker döda? Det lilla jag gick i skolan lärde mig att hårsäcken lever och roten men hårstrået är dött, om så nu är fallet hur fan kan man då med hjälp av örter, honung, "vitaminer" eller andra preparat få liv i något som är helt dött och dessutom vara oemotsagd.

Jag bara undrar om det är meningen att man som konsument själv ska anmäla varje lögn i varje reklam, eller ska man förlita sig på att någon kollar att reklamen är sanningsenlig. Va fan gör Konsumentverket för nytta egentligen?????????

Så vitt jag vet så är det förbjudet att sprida vilseledande reklam......
Grumpy Old Man

2 kommentarer:

  1. SVT är det som gäller, bra program utan reklam. Tack för kaffet

    SvaraRadera
  2. Scööönt tänkt för att nu använda ett brattuttryck.
    En kanal som för övrigt har en profil som passar enligt detta tänkande är 7:an som bara gör "reklam" för sina egna kommande visningar.
    BBC-kanalerna i Canal Digitals utbud håller sig till samma policy.....

    SvaraRadera