Besökare idag


torsdag 25 februari 2010

Ekologiskt mjölk, vad är det för skit....?

Aftonens gnällobjekt får bli ekologisk mjölk och övriga produkter som blåögda idioter (gärna Mp i storstadsmiljö) betalar extra för.

Om vi har två bönder med mark som skiljs åt av ett jävla stängsel, vad är det då som säger att kossorna på den ekologiska sidan inte mumsar gräs på den "oekologiska" sidan och vad är kriteriet för att få kalla sin mark ekologisk. Hela jävla jordklotet är fullt av utsläpp som förgiftar planeten, säger dom som köper ekologiskt. Om så är fallet så kan man ju undra om inte vindar och regn kan släppa ner skiten på ekologisk mark också..?

Man använder kemiska preparat för att bekämpa skadeinsekter och för gödning av bete och gröda och då får man inte kalla sin mat för ekologisk.
Då uppstår frågan, hur fan bekämpar den ekologiska bonden sina skadeinsekter. Kilar han runt i grönsakerna och handplockar insekterna?

Eller är det så att kossorna käkar insekterna tillsammans med gräset, om så är fallet så betyder det ju att vi får spårämnen av alla möjliga insekter i mjölken (fy fan vad äckligt), hur fan går det om grannbonden besprutar sin åker. Kutar ekologiNisse ut och täcker sin då?

Nu har Arla i Visby beslutat att stoppa utvecklingen med nystartade ekologiska mjölkgårdar, betyder det att dom tänker döda oss alla eller kommer vi inte att märka någon skillnad.. Skälet är att det saknas avsättning för produkten.

Jag undrar hur mycket bättre man mår om man käkar/dricker ekologiskt eller gör som vi vanliga dödliga som inte är villiga att betala extra för idéer som saknar forskningsresultat grundade på fakta?

Hur många dör varje år av att dom inte lever ekologiskt...?

Nä, jag tror att akademiker med eller utan palestinasjal och näbbstövlar som tror (ev. tjänar lite på investerat kapital i gröna idéer), vill att vi ska lägga ut lite extra slantar på grön hokus-pokus för att döva någon form av dåligt samvete.....

Samma jävla rövare som lurar i oss att vi förstör jordens naturliga cykler..

Min slutsats blir: Den dag jag ser att miljösnackarna ökar sin medellivslängd med, låt säga 20 år då kommer jag att tro på skiten....

När jag tänker efter så måste ju dom kossor som äter ekologiskt odlat gräs redan ha fått klara tecken på förbättrad livskvalitet och längre livslängd, har ingen någon statistik på det..?

Kapitalet styr, skit samma om du lever eller dör alla jävlar blåser dig ändå, men jag trodde att man kunde lita på bönder/odlare, ja jag menar dom seriösa som rengör besprutningsprylarna utan att någon ser dom.....

Ha de gött, de ska jag ha.......
Grumpy Old Man

2 kommentarer:

  1. Är inte en av delarna att korna i sig mår bra? Det är väl inget som direkt påverkar smaken eller innehållet i mjölken, men på nått sätt ska det få dig att sova bättre om natten.

    I övrigt håller jag med dig, jag förstår inte varför vi fortfarande odlar mat i sverige. Trodde vi hade gått förbi bondesamhället, men tydligen inte.

    SvaraRadera
  2. Du är en klok man Oskar!
    Jag sover jävligt gott utan ekologiskt svammel, som på något sätt tenderar att föra över värderingen ekologi till något annat än vad det betyder: Läran om samverkan mellan allt levande (växter och djur). Det betyder att det som redan är i kjedjan tillhör ekologi vare sig det är besprutat eller inte....
    Alltså är allt som odlas ekologiskt hur fan man än gör det...
    MVH. Classe

    SvaraRadera