Besökare idag


onsdag 24 februari 2010

Upp och ner är allt....

Här ligger man och trycker på tangenterna igen, skulle åka hem och äta lunch vid 12-tiden idag. Hur det skulle bli kunde man ju ha räknat ut med ändan, givetvis hade snöplogen hittat till Lindeväg och för all del gjort ett bra jobb på gatan, men grindhålet in såg ut som en topografisk karta över Andernas toppar så hela lunchen gick åt till snöröjning.

När jag hade skottat klart så gick jag in och trodde att huset var tomt, men tji vad jag bedrog mig, för där inne gick en yngre herre i sina bästa år och gled. Att hjälpa fadern med snöskottning existerade inte på hans agenda under dagen.....

I morgon åker Eva till Maria (i Växjö, hur i helvete tänkte den som först stavade till det..?), båten till mörkaste Småland går väl runt 5-blecket skulle jag tro...
Så min uppgift i hemmet i morgon blir att åka hem runt 10-snåret och packa bilen åt Eva, det är så mycket saker som ska med så att en Scania av större modell hade varit bättre än den lilla Japanska miniatyren hon har, men jag kallas inte av barnen för Pack-Hitler för skoj skull, normalt brukar jag få in mer i en personbil än vad gemene man kan packa in i en skåpbil...

Men jag var nyss nere och såg vad hon har tänkt att få med och klarar jag detta så blir jag definitivt logistikexpert i mitt nästa liv...

Det här inlägget börjar spåra ut, ännu har jag inte gnällt på någonting. Hur jag än försöker samla gnälliga tankar så hittar jag ingenting för ögonblicket, så jag tar ut söndagen (gnällfri) i förskott, vilket då ger mig rätt att gnälla nu på söndag som då kommer att räknas som onsdag (klurigt tänkt av en kille med bristfällig grundskola som merit).

Jag skiter i att skriva något mer idag och återkommer troligen under kvällen i morgon, sov sött på er.

MVH. Grumpy....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar