Besökare idag


onsdag 22 september 2010

Vem har skrivit under och godkänt FN´s Deklaration om mänskliga rättigheter......?

Hallåj på er läsare och andra.......!

Rubriken är jävligt befogad, eftersom alla partier oavsett sida har gått samman för att hitta sätt att utesluta SD ur beslutsprocessen i riksdagen, man försöker nu på alla upptänkliga vis hitta möjligheter att försvåra SD´s demokratiska rätt att som ombud för 5,7% av den svenska befolkningen vara aktiva i riksdagen......:-(

Jag snodde en bra länk på Facebook, han som la ut den förlåter mig säkert, läs och begrunda:

Var ligger demokratin i riksdagens tankebanor, har SD tagit över sossepolitik sen 50-talet och försöker få den att fungera?

Skribenten ger inte 5 lingon för SD och deras politik, men anser att om dom har blivit invalda av Svenska folket i riksdagen, så skall dom ha rätt att agera och rösta på samma villkor som övriga partier, vilket måste anses vara demokratiskt i ett land som värnar och alltid har värnat om att alla människor har rätt att göra sin röst hörd......!

Visserligen har alltid Sverige ansett att "VI VET BÄST", redan Olof Palme tyckte att Sverige skulle bestämma om USA skulle vara i Vietnam eller inte.....:-)

Men för att återgå till rubriken, så har Sverige godkänt och skrivit under FN´s Deklaration om mänskliga rättigheter, för övrigt en ganska motsägelsefull skrift, där står tydligt och klart i artikel nummer 2:

1. Envar är berättigad till alla de fri- och rättigheter, som uttalas i denna förklaring, utan åtskillnad av något slag, såsom ras, hudfärg, kön, språk, religion, politisk eller annan uppfattning, nationellt eller socialt ursprung, egendom, börd eller ställning i övrigt.

2. Ingen åtskillnad må vidare göras på grund av den politiska, juridiska eller internationella ställning, som intages av det land eller område, till vilket en person hör, vare sig detta land eller område är oberoende, står under förvaltarskap, är icke-självstyrande eller är underkastat någon annan begränsning av sin suveränitet.

I artikel nummer 19, står följande:

Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.

I artikel nummer 21, kan vi läsa följande:

1. Envar har rätt att taga del i sitt lands styrelse direkt eller genom fritt valda ombud.

2. Envar har rätt till lika tillträde till allmän tjänst i sitt land.
3. Folkets vilja skall utgöra grundvalen för statsmakternas myndighet. Denna vilja skall uttryckas i periodiska och verkliga val, vilka skola äga rum med tillämpning av allmän och lika rösträtt samt hemlig röstning eller likvärdiga fria röstningsförfaranden.
 
Totalt hittar man 30 artiklar i denna skrift och nu håller alla partier (V, Mp, S, Fp, C, Kd, och M) gemensamt på att göra allt som går för att bryta dessa 3 artiklar så grundligt det bara går, 3 av 30 (10%) är inte riktigt på nivå med många andra länder i världen, men dom är "bra" på gång.......!
 
Skribenten har försökt att hitta SD´s valmanifest på nätet, men alla deras sidor verkar vara "hackade" så om någon av er skulle ha deras valmanifest, så skulle skribenten vara väldigt glad om han fick läsa det (men jag är inte intresserad av lösryckta delar skrivna av några andra än dom själva), jag känner att det klokaste sättet att bemöta deras valmanifest är att använda sig av vanlig hederlig retorik i stället för att vråla ut "rasister", jag ser fram emot att få läsa vad dom menar och vill........:-)
 
För en liten stund sedan, så lyckades skribenten få tag på Perra som är SD´s representant på Gotland och han skall ge mig ett exemplar av deras valmanifest under morgondagen, när jag har läst det så kan och kommer jag att lämna mina synpunkter på vad som är "fel" hos dom, men innan dess ställer jag mig helt neutral i frågan och beklagar bara att till och med det parti som jag stödjer beter sig som en bunt "skolmobbare"......!
 
Lusläser man FN´s Deklaration om mänskliga rättigheter, så hittar man t.ex. artikel 14 som kanske bryts av SD, men utan att ha läst deras valmanifest så kan i alla fall inte skribenten med säkerhet säga att dom bryter ens mot den:
 
1.Envar har rätt att i andra länder söka och åtnjuta fristad från förföljelse.

2.Denna rätt må icke åberopas vid laga åtgärder, reellt grundade på icke-politiska brott eller på handlingar, som strida mot Förenta Nationernas ändamål och grundsatser.

Det här valet har sabbat skribentens ambitioner att avsluta politiken, meningen var att jag nu skulle ha påbörjat min konvertering till "Tibetansk Buddistmunk", men det får jag skjuta på framtiden.....:-)

Nu lämnar jag detta för den här gången och börjar plåga er med mitt liv och leverne på Lindeväg i Visby, balkongen är ännu inte helt åtgärdad och kommer förmodligen inte att vara återställd denna vecka, men till nästa helg hoppas jag att all fukt skall ha torkat ut och att det nya taket över hälftens "halldusch" skall vara tätt.....:-)

Under dagen har jag och grannen G kört bort ett halvt jävla skogsområde med Avenbok, som tog bort all behövlig morgonsol från mitt och hälftens uterum samt mycket av förmiddagssolen (långt ord) från grannen G´s tomt, la ni märke till att jag inte skrev "rökrummet", det vågar man inte när hälften är hemma....:-)

Nu börjar det att dra ihop sig för skribenten när det gäller bredbandet, jag har sagt upp mitt avtal med Telia och kommer att gå över till Bredbandsbolaget, detta skall ske den 4:de oktober, skribenten betvivlar att detta kommer att ske smidigt, frågan är bara vem av dom 2 som kommer att strula till det och vad dom kommer att skylla på......?

Skall det lyckas, då måste jag ju ha mitt modem från den nya leverantören på plats när Telia stänger av, ännu har jag inte sett något nytt modem, men skulle det vara så att Bredbandsbolaget klantar till det, så kommer en tämligen arg skribent att höra av sig, det kan dom "hoppa upp och slå ihop sina piffiga små skinkhalvor på", skribenten blir ju ganska lätt irriterad, som ni kanske vet.....:-)

Hur som helst, så är allt som vanligt, utom att Mullvaden är jävligt irriterad på att husse har fyllt hela trädgårdsgången med rivningsmaterial från balkongen, med den påföljd att han nu har fått längre väg för att ta sig till baksidan och hans eminenta kattlucka i dörren till uterummet, men skit samma han är i alla fall sur och grinig för att vi inte fyller på matskålen i rätt takt enligt honom...:-(

Tack för mig, jag återkommer som vanligt i morgon, tills dess Sov Gott eller God Morgon, ni bestämmer själva.....!

Grumpy (Mänskliga Rättighetens Försvarare) Old Man

4 kommentarer:

  1. Godmorgon på Kobben..
    Erkänner direkt att jag är för trött för att kunna sortera allt du skrev i början.
    Ser fram mot Buddist munks skriverierna..
    Kram på dig från en morgontrött Södermalmsbo.
    p

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att ta in information medan man ännu sover, men du löste ju det genom att "sovra", förhoppningsvis, så vaknade du i alla fall till, ha en bra dag på jobbet.....!

    SvaraRadera
  3. Visst kan det vara jobbigt när olika regler och förordningar krockar med varandra. Självklart har vi begränsningar i yttrandefrihet osv. och det är ju inget konstigt med det.

    Men sen vet jag inte hur du menar att alla partier bryter mot de där tre punkterna, vore ju trevligt om du kunde exemplifiera. Jag håller nämligen inte med dig om att de bryts.

    SvaraRadera
  4. Till Oskar kan jag bara säga att jag kommer att ge dig en förklaring till vad jag menar med att man bryter mot Artikel 2, 19 och 21 i FN´s stadgar om Mänskliga Rättigheter, dock kommer du inte att få den förklaringen under veckan den kommer under helgen, just nu så är skribenten helt involverad med att försöka hitta "rasismen" i SD´s valmanifest, så här långt ser det svårt ut, men jag läser/jobbar vidare på det.....!
    Grumpy (Lusläsaren) Old Man

    SvaraRadera