Besökare idag


torsdag 23 september 2010

Frågor utan svar........?

Skribenten börjar fundera på var "rasismen" kommer in i SD om vi bortser från en bunt med rötägg som har valt att stödja något som dom inte har en jävla aning om, skribenten håller på och lusläser SD´s valmanifest och hittar ta mig fan bara saker som är sprungna ur andra partiers valmanifest, det enda jag kan hitta som skulle kunna tänkas vara störande är att man vill reglera invandringen till Sverige och då i första hand anhöriginvandring, jag läser vidare och återkommer i ämnet om någon dag, ingenstans kan jag hitta några antydningar om att deras politik skulle grunda sig på rastillhörighet, vilket gör det jävligt svårt för skribenten att förstå alla utspel om "rasister", dom som kallar dom för "rasister", har dom  en aning om vad deras politik står för (nu snackar vi inte om vad man har hört andra säga, utan nu pratar vi om vad som står i deras valmanifest) och vet dom ens vad "rasist" betyder.....?

Skit var det med det, jag återkommer i ärendet senare, just nu kan jag berätta att bjälklaget till våran eminenta sovrumsbalkong är på plats efter mycket sorger och besvär, morgondagen kommer att kräva en jävla insats om jag skall få det helt tätt innan regnet kommer under natten fredag/lördag, hela skiten måste behandlas med Boracol sen skall det pappas, isoleras, byggas luftspalt, läggas takbördning och till sist läggas klistrad papp, om jag sen har tur så kommer "plåtis" på måndag eller tisdag och lägger falsplåt.....:-)





Skribenten kommer inte att sova klokt innan allt är klart, förresten så kommer jag inte att sova ändå för nu är jag "uppspeedad" inför visningen av Upplandskåken på söndag, då kommer vi att få veta om vi gjorde rätt som la ut "barren" till försäljning på hösten, eller om vi skulle ha väntat till våren.....?
Grannen G är en riktig vän, skogsbiten som fälldes med Avenbok har han nu sågat ren från alla smågrenar och annan skit för att skribenten skall få veden till den utmärkta kakelugnen i vardagsrummet, jag kommer inte att kunna elda med den den här säsongen, men jag har nästa vinters ved bärgad, jävla snäll granne jag har, men det har inte han.....:-)




Olika falla ödets lott heter det ju, och snart skall det falla lotter i alla fall på "Lotto", för skribenten lirar samma rader (en jävla massa) varje lördag och traditionsbunden som man är, så ser man till att det inte blir några vinster, man är ju vanemänniska och vill att allt ska vara som vanligt....:-)

Chansen att en enkelrad skall utfalla med hösta vinsten är väl lika stor som att månen kommer att ramla i skallen på skribenten, hoppas att den inte gör det dom närmsta dagarna för just nu är det runt fullmåne och då är den ju som störst, en halvmåne kan man väl tolerera i skallen, men inte en fullmåne, där ser man hur långt spritkulturen har kommit här i "brännvinsbältet", när till och med månen är full en fredag, det enda som inte är fullt är plånboken, men jag säger som Egon Kärrman (det vet inte ni vem det var, men det kan ni Googla på, så har ni något att göra medan jag rättar mina lottorader), han hade ett program på TV (på den tiden höljet till TV´n var gjort i Teak) som gick ut på att han skulle para ihop flickor och pojkar till hållbara förhållanden, då fick man tala om vad man hade för intressen.....:-)

Då var det en yngre dam som sa till honom att hon var intresserad av böcker, då svarade Egon: - Då är det väl plånböcker och bankböcker du menar, han var rolig han.....:-)

Märker ni att jag inte skriver om politik just nu, tycker att ni kan få vakna upp på frdagsmorgonen utan att behöva få hjärtsnörp, empatin flödar ur skribenten som vanligt, men jag lovar inget under helgen, då kan vad som helst komma på den här sidan.....!

Nu skall jag gå och se på TV, i stället för att tjata på er.....!

Så tills vi ses/hörs igen, Sov Gott eller God Morgon eller hur det nu blir med den saken......:-)

Grumpy (Opolitisk) Old Man

3 kommentarer:

  1. Godmorgon ärade Skribent..
    Tack för kramarna. Behövs när man är tröttare än loket. Ska försöka nå brorsan angående Gotland Grand National. Eftersom Grannen G läser här så kanske han har sovplats till 2 Bajenbabes som planerar resa 4-6 november för att beskåda detta fenomen. Ni får även planera in Munken eller något annat roligt och visa upp eran bästa positiva sida, iaf du Clarre. Grannen G har det i sig sedan födseln ☺.
    Kram och trevlig Helg/p

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att rasism används i tid och otid, en bättre etikett på SD är väl främlingsfientligt. Sen kan man ju diskutera vad som är viktigast, det som står i deras partiprogram eller det som de faktiskt säger/gör.

    Med detta sagt, jag har tittat lite på deras invandringspolitiska program och hittat två punkter som jag reagerade lite extra på.

    *Om dagens massinvandring får fortsätta kan det dock bli nödvändig med ett tillfälligt totalstopp för icke- västlig invandring,

    *Visumtvång ska gälla för medborgare i alla länder som är, eller misstänks vara, baser för terrorism.
    Visumtvång ska också gälla för medborgare i alla länder som genererar omfattande illegal invandring till Sverige.

    Punkt ett tycker jag är riktigt tveksam, det är vad jag skulle säga rasistiskt. Punkt två är ju väldigt märklig, är det inte rimligt att antaga att ett land med mycket terrorism också har invånare som vill fly från detta? Samma sak gäller ju för andra meningen, är det ett land som "genererar" mycket illegal invandring så är det väl rimligt att tro att det finns en anledning för detta, att människorna behöver få hjälp?

    Angående balkongtaket så föreslår jag att du tätar med Rhoca-Gill, det är överlägset vid tätning.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Roca - Gill är på plats, tur att man gjorde affärer med Banverket innan dom var klara i Halland....:-)

    Beträffande invandringen, så kan jag vara benägen att hålla med dom så till vida att vi måste se till att folk som kommer hit, får en chans att komma ut i arbete (om vi har X-antal 1000 redan nu som saknar arbete, så är det knappast möjligt att vi klarar av att ge dom som kommer nu ett värdigt samhällsliv och gör vi inte det så kommer vi snart att ha det som i Malmö, i resten av Sverige också och då blir missnöjespartierna ännu större) och att inte bara "gubbarna" lär sig språket, alla i familjen behöver kunna språket eller i alla fall göra sig förstådda på t.ex. Engelska (som i alla fall dom "flesta" i Sverige förstår). Att ge barn i skolan hemspråksundervisning är knappast något som hjälper mammor som går hemma. Jag utgår ifrån att det språk dom pratar hemma har dom lärt sig sen barnsben, lägg dom stålarna på andra saker som behövs i våra skolor....!

    Att rata deras valmanifest är en farlig väg att gå när man röstar efter andra valmanifest, så vitt jag vet så har vi inget parti som entydigt håller sig till sitt valmanifestm, så ska vi hugga på deras, så bör vi även stämma av dom andra, t.ex. V som i sitt inte har några som helst antydningar till att vara ett rent kommunistiskt parti, men som har en ledare som tolkar sitt valmanifest efter eget tycke, fler ex. är i kommande...:-)

    Trevlig Helg på dig med...!

    SvaraRadera