Besökare idag


tisdag 21 september 2010

Närmsta månaden, YEEES.....!



Skribenten som är en stor vän av morgon-tv hos SVT, fick idag en föraning om total lycka och skadeglädje, som ni kanske erindrar er sedan söndagens gruppförtryck och politiska barnsligheter, så var det så att ALLA partier under valvakan högtidligt lovade att dom inte på några vis skulle låta SD få vara med och avgöra några större politiska beslut i riksdagen och dessutom så påstår alla partier att dom är sprungna ur Nazisttankar , om detta tänker inte skribenten orda eller gå i debatt, men jag vill påtala att samtliga partier i riksdagen (om vi undantar V som är sprungna ur kommunist/facist-tankar) i dag, helhjärtat stödde Hittler under en länger tid under 2:a Världskriget.......!

Om vi lämnar det åt sidan, så har det nu dykt upp problem för båda sidor:
1. Dom rödgröna partierna måste snart rösta i riksdagen angående Alliansens förslag om att stationera ambulanshelikoptrar i Afghanistan, dom är helt emot detta så vitt skribenten har förstått......?
Problemet är nu att dom kan inte stoppa detta själva på grund av för lite mandat och SD vill att krigsinsatserna i Afgahnistan skall vara avvecklade till 2013, detta ger vid hand att skall förslaget stoppas, då stoppas det av att SD väljer att rösta emot och då får dom rödgröna sin vilja igenom TACK VARE ATT SD OCH DOM RÖDGRÖNA ÄR ENIGA.....:-) Detta kallar jag att låta SD få påverka Svensk politik, hur skall tjurskallen Lars Ohyra förklara det för sina kommunistvänner......? Att rösta som "rasisterna" skulle ju ingen av dom göra....:-)

2. Kärnkraften är också på gång, där vill Alliansen fortsätta med kärnkraft i väntan på andra alternativ, men nu uppstår problemet igen, för det vill SD också, vilket betyder att dom kommer att rösta med Alliansen och därigenom åter kommer att i högsta grad påverka Svensk politik och ska dom få igenom sitt förslag så är dom beroende av SD, redan här har alla partier fått sin vilja igenom TACK VARE SD, troligen kommer SD att kunna avgöra många blockfrågor helt efter eget tycke och därmed indirekt styra vår framtid....:-) Nu väntar skribenten skadeglatt på att alla måste tänka om......:-) Troligen kommer dom alla att få ångra att dom körde fullt spjäll på talorganen i söndags kväll utan att dom övre cellerna var påslagna...:-)

Här är inte funderingarna slut, skribenten har en fråga till er och mig själv: Har ni läst SD´s valmanifest, jag har INTE gjort det, men det måste vara så att det är den mest lästa publikationen sedan SD gick ut med att dom skulle kandidera till riksdagen, eftersom alla jag träffar berättar för mig vad SD vill göra i landet, för det kan väl inte vara så att alla har hört vad SD vill, från "någon annan" som vet "exakt" vad SD vill, skribenten tycker att ni alla skall leka leken:
Man ställer 20 personer på en rad, sen skriver den första en påhittad historia på en lapp som ingen annan får läsa, där efter viskar han vad han skrev till nästa person, som i sin tur viskar till nästa o.s.v., när den sista får historien viskad i sitt öra, så skriver han ner det han hörde på en lapp och sen jämför man lapparna och dess text......:-)

Leken är ganska lärorik och lär oss att inte tro så in i helvete mycket på vad vi hör att andra har hört från någon som hörde det av hans bror som har en kompis vars granne har bott bredvid en som jobbade där för 1 år sen o.s.v.........!

Om vi alla funderar lite innan vi sprider saker vidare, så skulle det inte bli så mycket missförstånd eller jävla kjedjebrev i världen.......:-)

På tal om Kjedjebrev, så kan skribenten tala om att han i början på 80-talet (eller kanske skiftet 70/80, skribenten har så kort minne) var med i det så kallade "Pyramidspelet", spelet styrdes exemplariskt av entusiaster från "Änkan Stares Paradis" (eller som vi kortfattat kallade "Änkan"), som låg högst upp i nuvarande Gutekällaren mot Stora Torget, hur som helst så kom skribenten in tidigt i "spelet" genom en god vän K vilket innebar att skribenten efter 4 dagar kunde köpa den nyaste Volvo han någonsin har haft eller kommer att ha, alla som var med i början tjänade bra pengar, men dom som kom med sent var dom som betalade "våra" vinster, varför berättar jag det här för er, det har ni inte med att göra......:-)

Har vi nu kommit in på 70-talet, så kan jag berätta att sommaren 1973 så träffade jag en hyfsat flippad Jänkare som bodde i stan, han hette......, det kan jag inte skriva här, för han lever ännu, men vi kallar honom J.C., skribenten hjälpte honom att sälja och delvis medverka i produktionen av träskor och en massa andra läderarbeten, vi fick på den tiden sitta inne på övre gården på "Munken" och där saluföra alla alster, vinsten omsattes ganska snabbt i Bira och helt underbara mackor, som man fyllde med diverse lökar, paprika, små gurkor, oliver och annat småplock som serverades på tandpetare (jävlar vad dom var goda), varför jag kom in på det här vet jag inte, men där lärde jag känna alla trevliga människor som jag än i dag uppskattar till 100 (kanske ska jag tillägga att många jobbade i baren och när dom öppnade nedre pubben på eftermiddagen så skulle slangarna tömas på några glas och det hälldes förmodligen ut i vasken, tills jag dök upp på scenen....:-)), kontenta av detta existerar inte, men om ni är törstiga och vill ha vänner för resten av livet, så kan ni ju alltid prova att börja jobba med läder.......:-)

Detta blev något helt annat än vad jag hade tänkt, men man kan inte styra över ödet, det som blir, det blir...:-)

Jag avslutar med att säga att jag hoppas att ni fattade något av detta, jag fattar ingenting, men kul var det, både att skriva och sitta på gården på "Munken".......!

Så som vanligt, God Natt eller God Morgon, som det behagar mitt herrskap, valet är som vanligt erat.....:-)

Grumpy (Läderhuden) Old Man

2 kommentarer:

  1. "Om vi alla funderar lite innan vi sprider saker vidare..."

    ...så skulle det inte bli någon blogg

    SvaraRadera
  2. Oskar är en liten stridssugen herre, trevligt i alla fall att du lämnar dina små synpunkter, om jag skulle börja tänka efter så skulle jag nog behöva minst 10 bloggar till.....:-)

    SvaraRadera