Besökare idag


fredag 10 september 2010

Äntligen kan skribenten författa så att Zapata och övriga läsare slipper Helle Klein hos Aftonbladet....:-)

Hälften drog med fastlandspråmen klockan 16 och någonting, skribenten anlände bostaden cirka 5 minuter efter att hon hade åkt, efter en snabb koll på inläggssidan så insåg skribenten att skall helgen överlevas, så krävs bira och någon form av fast föda.....Hm, biran fixades genom ett kvickt besök på Öster, fastafödan sköts på framtiden, framtiden var närmare än skribenten anade, grannen G ringde och undrade om gräsänklingen behövde mat och en bira, jag tänkte efter i en tusendels sekund och svarade: Ja tack (fick lära mig som barn att hövlighet krävs för att lyckas), grannen G´s hälft lyckades, så det blev bira och Lasagne med tillhörande kaffe efter....:-)

Efter kaffet så fick skribenten äran att bjuda grannen G på en 21-åring i rökrummet (egentligen uterummet, men jag är ensam hemma och då heter det fan i mig rökrummet), nu återstår endast att författa ett inlägg som är längre än i går och det kan inte vara så jävla svårt, så kort som det var......!

Zapata (alias Oskar) blev heligt förbannad när han fick en länk i gårdagens inlägg, som ledde till  Aftonbladet, där huserar hans och skribentens största nu levande fiasko, nämligen: "Ruggsubban" Helle Klein, som aldrig i hela sitt sitt liv har eller kommer att ha skrivit något som är av vett.....:-(

Skit samma, Herr Zapata, skribenten ber om ursäkt för att jag fick er att stöta upp morgonkaffet, hoppas att denna blogg kommer att kompensera eder bedrövliga morgonupplevelse, om så inte skulle vara, så får ni revolutionera eder morgondag med att intaga något som förgyller den på annat sätt....:-)

Såg på Facebook att Södermalms Pärla ämnar ge sig ut i svampskogen under dagen, bra idé tycker skribenten och funderar på att göra det samma, jag tycker att alla borde vara mer i "svampvärlden", testa gärna röksvamp men inte i öppna spisen, Fan vad han är rolig den här killen som trycker på alla knappar som har bokstäver på sig.......!

Nä, nu skall jag skriva något jävligt seriöst, men det är svårare än man tror, inte kan jag skriva om politik, för då skriker ni rakt ut och inte kan jag skriva om vad jag har läst i tidningen, för då har jag läst fel enligt er, så ni förstår att jag har svårt att hitta något att skriva om......!

Nu kom jag på vad jag kan börja med, efter att skribenten hade varit på Öster och köpt dryck till den eventuella fasta födan så hamnade han bakom en Volvo 142:a (tidig modell), han som körde bilen köpte den nog ny när han var 60 år, förstår ni nu vart vi är på väg.......?

Skribenten är NU 60 år och åker Cheva med en jävligt bra tuta, skribenten har samma förbränning på adrenalin som Chevan har på bensin, det är därför vi tycker så mycket om varandra, Chevan och jag...:-)
Till skillnad från Gubben i 142:an och jag, men som vanligt så löste vår herre problemet genom att se till att skribentens och Chevans samägda signalhorn fungerade från Sundströms hörna till avfarten in på Lindeväg, det lönar sig att tro på vår Herre, gubben gjorde det förmodligen inte för han fungerade inte på hela vägen, skribenten väljer att berätta historien på detta sätt för att inte dra igång adrenalinfabriken igen, om någon vill ha detaljer om vad som utspelade sig under resan, så kan jag berätta det om någon vecka, när jag inte engagerar mig så känslomässigt i saken....:-)

Annars har detta varit som vilken fredag som helst, vilket betyder att Murpy har varit på plats på jobbet under hela eftermiddagen och därmed sett till att allt har gått precis tvärt emot vad skribenten hade tänkt, om han hade fått anställning i alla företag som existerar i Sverige så hade vi varit tvungna att fördubbla arbetsstyrkan hos varje företag och ingen skulle behöva gå utan arbete, så om ni vill ha fler arbetstillfällen som är konstruerade så kan ni den 19:e dennes (formelt så det dånar), antingen rösta på Murpy eller Rödgrön Röra, båda skapar jobb som inte leder någon vart.....! Om det skulle leda någon stans, så kan ju alltid LO-pamparna styra upp det så att facket är tvungna att stoppa skiten för att det kan vara farligt att utföra jobbet....:-(

Fan också, skribenten skulle ju inte skriva om politik, men som vanligt så glömde han bort det, minnet är som hos en Guldfisk: Skitbra , men för kort, sa flickan och log....:-)

Jag trodde att jag skulle ha skitmycket att skriva om när hälften åkte, men jag är helt tom på idéer, så jag går och provar drycken till fasta födan och återkommer om en stund........:-)

Nu har skribenten provat tillbehören till fasta födan och kommit fram till att dom är som dom ska, nästa måltid kommer att bli aktuell på måndag, för då anländer hälften och det lönar sig att laga mat om man gör det till 2 personer, skribenten har läst att om man som ensamstående lagar mat, då blir det dubbelt så dyrt som om man var 2 personer i hushållet, leve forskningen som gör att man spar in på både arbete och kostnader.....:-)

Nä, ni får klara er på det här, förmodligen kommer det en till blogg under förmiddagen i morgon, skribenten tänker inte prestera så jävla mycket i morgon (läs idag), dock skall jag upp och göra som den polska horan i morgon: Lite spackeljobb återstår......:-)

Skribenten är tvungen att ge er länken en gång till, fan, den damen är en rysning.....:-)

Claudia, skribenten älskar dig............!!!!!!!

Sov Gott eller God Morgon säger eder ödmjuka tjänare och lämnar scenen, men natten är ännu lång och fan vet om inte skribenten ännu kan få fler idéer......?

Grumpy (Gräsänklingen) Old Man

1 kommentar:

  1. Godmorgon Gräsänklingen.
    När du skiter i politiken och skriver om minnen, vaknar sådant till även hos läsarna. Hade en Volvo 144 som jag fick av brorsan, Gamla Bettan blev hon döpt till efter Englands drottning och för att reta Max från Blackburn som jag bodde med på Sturegatan 30 i Sumpan med då.

    Hade velat vara med hos Grannen G och smakat den lasagnen! Men lurar du honom att röka!!

    Nu ska jag på Svart Trumpetsvamps safari. Jodå tar alla andra ätliga svampar,men nu vet jag att trumpeterna finns och förhoppningsvis inget kalhygge där och någon annan som hittat mina ställen. Ha en härlig lördag..
    Kram/p

    SvaraRadera