Besökare idag


lördag 4 september 2010

Så, nu kanske ordningen kan återställas........?

Skribenten har nu klarat av inskolningen på kobben igen och kan få återgå till normal ordning, vilket borde betyda att Jaktfalken, Södermalms Pärla och alla ni andra får rätten att delta i skribentens invecklade tankegångar utan större avbrott...:-)

Att färdas från skogarna i Uppland blev en större pärs än vad skribenten hade räknat med, avfärden mot 3:an E blev långt mycket senare än vad som var beräknat, hans säng lyckades jag inte leverera tidigare än 19.30, detta betydde att Ekeröligisterna sov när "låssasfaffa" dök upp hemma hos dom och Poliskvinnan K, som vet vad skribenten behöver i sömn, tog pojkarna till lekis utan att väcka skribenten så nu fick jag alldrig träffa dom den här gången, däremot träffade jag föräldrarna K och El-M som taktfullt bjöd på konversation och ett par bira + "en stänkare", trevligt.....:-)

Hemkomsten till kobben firades av med hälften, god mat och ett gott vin, aftonens middag kommer att bestå av:
Biff med Stuvade Trattisar och Stekt potatis, MMMM....:-)


Skribenten skall nu ta igen måltiderna som han har missat under sin skogsvistelse, dessutom anser jag att jag nu har rätt att frossa, jag har i eftermiddags startat med träning i hemgymmet och har planer på att sköta detta under någon månad, sen får tiden utvisa om det är en hållbar sanning eller inte.....?

Morgondagen är sista lediga på ett tag, eftersom skribenten har bokat upp sig på diverse uppgifter som kommer att räcka fram till Jul, men måndagen kommer att bli extremt rolig, eftersom vi då kommer att få bilderna som togs i fredags morse på och i huset i Uppland, när dessa väl har kommit skribenten och hälften tillhanda så kommer  ni givetvis att få ta del av dom här på bloggen, skribenten väntar med spänning....:-)

Hälften har idag skalat av håret på skribentens skalle, detta var riktigt nödvändigt, när jag anlände till Ekerö i torsdags kväll så sa Polisen K att jag såg ut som ett "jävla skogstroll", kanske bidrog skribenten själv till detta genom att vandra omkring i skäggstubb sedan lördagen innan, efter hennes komentar så vågade inte skribenten checka in hos Destination Gotland utan köpte engångshyvlar hos Willy´s i Nynäshamn, sedan blev det rakning på handikapptoaletten vid Polferry´s, skribentens rakprylar låg logiskt nerpackade i mitten av lastutrymmet i Chevan (jävligt smart packat), under rakningen så insåg skribenten att han är ett uteliggarämne, dock under förutsättning att yttertemperaturen inte understiger 22 grader varmt......:-)

Södermalms Pärla har skrivit besk kommentar angående utebliven blogg, det kan hon ha, man får inte ta något för givet i denna grymma värld......!

Zapata hade dagarna innan 3:an E skulle flytta in i lägenheten i Sundbyberg köpt 1:an K´s gamla säng, detta var skälet till att jag var tvungen att transportera dit hans säng från Upplandsskogen, men som Zapata så klokt kommenterade:

Som man bäddar, får man ligga...!

Eller varför inte använda ett av Jaktfalkens samlade ordspråk:

Den man ligger med får bädda....!

Detta är vad ni fick er till livs idag, mer kommer i morgon, så tills dess: Sov Goyy eller God Morgon på er efter behag och vad som passar när ni läser detta.....!

Grumpy (Back in Town) Old Man

3 kommentarer:

  1. Hej, ett litet val inlägg:
    Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
    Hepp;-)G

    SvaraRadera
  2. Bra kommentar, men borde kanske vara: Antag att du är en idiot och antag att du vill komma med i regeringsställning, det är att upprepa sig....-)

    SvaraRadera
  3. Ha ha.. God Söndagsmorgon ☺..
    Fina trattisar där på bilden. Antar att dom växt till sig så det är bara att planera in skogsturer till helgen. Hade gärna sett en bild på Skogstrollet! Hemgymmet förstod jag mig aldrig på, men å andra sidan frågade jag aldrig. Inväntar resultat då efter en månad där för dig. Ha en skön höst på Kobben och hälsa alla så gott.
    Kram/p

    SvaraRadera