Besökare idag


fredag 17 september 2010

På fredagskvällen bubblar det i blodet.........:-)

Som rubriken antyder lite försiktigt, så är vi nu i det läget att skribenten inte kommer att jobba i morgon, kanske kommer han under kvällen att pyssla med Burka, ja alltså AluminiumBurka, men det är i ett senare skede, först ska han försöka dra ihop en "brödtext" som skall förgylla edert morgonkaffe, eller kanske man skulle vara lite klurig och lura er genom att lägga ut fler bilder än normalt och bara skriva lite bildtexter och chansa på att ni är så trötta i morgon bitti (läs nu), så att ni inte hajjar att jag blåser er, fast det är ju en sorts form av fusk och då föreligger risk att herr Timell genast gör en TV-serie om FUSKSKRIVARNA, i och för sig skulle det göra er mer intressanta i er umgängelsekrets (långt ord), eftersom ni då skulle kunna säga när Timell jagar skribenten med dold kamera: - Den där jäveln vet jag vem det är, det imponerar ju lite om man känner någon som är känd från TV.........:-)

Annars kanske jag för eran skull kan utmärka mig genom att göra något som inte andra människor gör till vardags: Bestiga gamla soptippen i Visby, Våga vägra Idol, Göra det som hälften ber mig om eller riktigt avancerat Sluta gå på Bolaget (ja men bara på lördagar)........?

Vill man utmärka sig, så kan man göra det på många sätt, Lars Ohyra, gjorde det visst nyligen i Uppdrag Granskning, skribenten missade det, men läste om det i Gotlands Allehanda i morse, dessutom på ledarsidan med den fyndiga rubriken: En Ohlycka i regeringen? Mats Linder som skriver där har sina ljusa stunder......:-)



Vad det handlar om kan jag här återge kortfattat:
I förrgår kväll konfronterade Janne Josefsson Lars Ohly(V) i Uppdrag Granskning. Lars Ohly  förnekade att han sagt att han blev ledsen när muren föll (Berlinmuren). Men han vägrade se inspelningen där han förklarade sin sorg. Han drog till och med en historia om hur han glatt sig åt murens fall, och att  hans bästa kompis skickat ett glädje-SMS från Prag när Tjeckoslovakien blev fritt. Expressen påpekar ett litet problem med Lars Ohlys påstående.
Prag befriades 1989......! Världens första SMS skickades 1992.......?

Så om  Lars Ohlys kompis inte är tidsresenär så......?
Han är lika trovärdig som Mona, vilket radarpar....!

För att inte han ska stå ensam vid skammpålen så får Mona komma in igen, när hon så trovärdigt förklarar att "Bosse" besiktigade bilen för två veckor sedan.....:-)

En av historiens bästa sagoberättare i kamp med "Lasse", men hon bor med "Bosse"...:-)

Nu lyckades han få in lite politik där än då, den här skribenten han är klurig han, men jag tänker inte hänga fast vid det utan anser att det får klassas som nödlögner, om än dom värsta som skribenten har hört, skribenten hade själv sådana som ung.....!

När jag under 6:te läsåret i skolan både i skrift och telefon var min egen far under hela vårterminen, till skribentens försvar kan man dock säga att han hade inget val, jag hade annat att pyssla med under dagarna än att tillgodogöra mig den smörja som skolan försökte kuva min upptäckarglädje med, en äkta rebell backar inte för överheten i deras skamliga försök att påtvinga oss hjärntvätt....:-)

Ni kan ge er den på att ni har läsning under en stor del av eder högt aktade morgonkaffestund (långt ord), undrar varför jag envisas med att skriva kaffe hela tiden, ni kanske inte ens dricker kaffe utan startar morgonen på något enklare sätt: En Moet C med kylskåpskalla Jordgubbar, vem vet vad ni pysslar med när ingen ser, vissa kanske startar med en "strut" och därefter somnar om, skulle det vara på det viset, då är det inte mycket idé att skriva vidare, för då läser ni det ju inte tidigare än lunch, om så är fallet så kanske jag skall börja lägga till God Middag i min slutreplik, skulle det vara så så får ni säga till....:-)

Startar ni med något ännu värre på helgen, då är det väl bara att säga God Natt......!

Vidare i dagens redovisning av skribentens handlande, så kan jag berätta att jag har köpt nya arbetsbyxor, dom är LILA vilket har medfört att skribenten under dagen har gått omkring och sett ut som en målning av Andy Warhol (för er som inte vet vem han var: Skaparen av Popkonsten under 1960-talet levde mellan 1928 - 1987, mest berömd för bilden av Campbell´s Tomato Soup), skribentens byxor ligger mellan LILA och VIOLETTA och har under dagen varit samtalsämnet var jag än har varit, nu inte bara hörs jag, jag syns också......:-)

För att förtydliga detta så får ni lysna till följande sång av Ray Adams från 1961, smörigt gott en lördag morgon:

Gubbens byxor blir hetare och hetare......:-)

Tänk att när ni läser detta, då är det bara 24 timmar kvar till dom plikttrogna skall befinna sig i sin lokala vallokal (om ni inte har poströstat förstås). sen kommer dom som inte vill ha politik här på sidan att njuta i tron att: -Nu kommer han bergis att hålla käften om sina politiska idéer i fortsättningen, på sätt och vis har ni rätt i tanken, men skribenten har en förmåga att se politik i det mesta, så helt säkra ska ni inte vara.....:-)

Hälften har just vaknat i TV-soffan, efter att ha snusat en liten stund efter veckans slit med ligister och kollegor i skolan, skribenten kokade kaffe till oss, men som vanligt så somnade hälften innan kaffet var så svalt så att det gick att dricka, men nu är det så kallt så det knappt går att dricka, ORDSPRÅK:

Lagom är aldrig hemma.....!

Nu anser skribenten att det är dags för en BURKA, så medan den skall täcka ansiktet, så tar jag en paus, men håll ut jag är strax tillbaka.....:-)

Så ja, det är gött med religion, den satt som en keps höll jag på att skriva, men vad vet jag om det som inte ens har en keps....? Jag använder inte ens hatt, men jag kom nu på en historia om en hatt:

Det var det gamla småländska paret som på ålderns höst trots dålig hörsel försökte konversera varandra:
Frun sa: - Snart e de vinter och ingen sommar har vi hatt....
Gubben svarar: -Va ska du me sommarhatt till, de e ju snart vinter.....

Jag vill passa på att här tacka er som lämnar små inlägg som kommentarer till mitt bloggande, varje svar från er värmer skribentens hjärta, fortsätt med detta, inget är roligare än när ni lägger era synpunkter på min enkla skrift......!

Avslutningen på denna blogg får bli en låt av det Skånska bandet "Joddla med Siv" som passar bra i dessa tider när damer i både yngre och äldre ålder består av annat än kött och blod:

Moderna produkter...:-)

Efter detta, så tackar skribenten för sig för denna gång och säger sin vana trogen God Natt (till er som inte kan vänta in morgonen), eller God Morgon och må vår Herre vara med er under dagen, för jag har annat för mig har hälften bestämt.....:-)

Grumpy (Plastkirurgins Mästare) Old Man

4 kommentarer:

  1. Tjena Clarre..

    Har inte riktigt tid att lägga in kommentarer nu. Ska iväg till vår vän P K. Vi ska tillsammans titta på något bilprogram som L W ringt om från Kuten på Fårö. Sen får jag väl ett glas rödtjut så det går lättare att städa hans lägenhet ☺. Läser om ditt inlägg imorgon.. Kram på er/p

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad många kaffe ord det var i detta inlägg. Nästan fler än ordet politik!
    Vi såg det där programmet Biltokig och Pelle fick flashbacks om bilar han ägt i sin ungdom.
    Men den lilla snutten från Kuten var väl ok, men vi undrade lite vad han stoppat i sig för droger borta i Amerikat!
    Kram/p

    SvaraRadera
  3. Allt som går att äta verkar vara okey....:-)

    SvaraRadera