Besökare idag


torsdag 16 september 2010

Min egen e-mailadress har blivit blockad av mig själv på Facebook........?

Skribenten har två saker att reta upp sig på till att börja med i aftonens blogg:
1. Mitt första konto på FB hade en inloggning med en e-mail som ligger på mitt classe.nu-konto, det FB kontot har jag avslutat men FB vägrar att låta mig använda  det namnet på mitt nuvarande konto, vilket kommer att ge dom eller mig problem när mitt nuvarande konto som har en Teliaadress måste få annat användarnamn, eftersom jag lämnar Telia i början på nästa månad, hur fan tänker dom där.....?
2. Jag köpte en i-Fåne i början av året, telefonen fungerar utmärkt men headsetet måste vara det största skit som har kommit till sen Ostindiska Compagniet tog hit apelsinerna (1700-talet, för dom som inte visste), lirar man BluesRock i lurarna så spricker membranen i skiten nu har jag avverkat två par djävla lurar, om man gör en musikmaskin som ger X antal dB vore det inte smart att se till så att Musse Pigg-tillbehören också pallade för X antal dB, men nääää, dom måste tro att folk lyssnar på Jan Sparrings andliga verk eller något annat som veckans pausfågel i lurarna, det borde fan i mej var lag på att säljarna frågar om man föredrar 0,1 dB eller tänker lyssna på "full patte", BluesRock kräver minst 100 dB annars klassar skribenten det som tystnad i likhet med hissmusik.....:-(

Hound Dog Taylor, Pretty Things, Ebba Grön och allt annat gött kräver tryck, hur djävla svårt är det att förstå, skribenten bara undrar och blev så "lack" idag så jag "tjackade" ett par Wireless Sony Ericsson med inbyggd förstärkare, det var väl fan om inte dom ska hålla....:-)

Annars är väl livet som det ska, jag har varit ute och kört bil idag och för första gången på länge så har jag inte behövt hänga på signalhornet, vist fan har jag vrålat genom fönstret ett par gånger men folk hör ju inte vad man vrålar, det beror på vädret, när det regnar, så vevar "fegisarna" upp rutorna sen sitter dom inne i lådan och lyssnar på Matz Blad´z eller något annat skit som hindrar dom från att åka framåt när det blir grönt över hela djävla stolpen, men som sagt, hornet har fått vila idag.....!

Skribenten blev kallad till kvällsfika vid TV´n av hälften och därmed "tvungen" att se lite på slutet av Idol, vilket inte är skribentens förstaval om man säger när det gäller TV, men jag måste säga att skåningarna hade många bra röster som passade skribentens smak, i och för sig är inte skribenten förvånad Malmö och Skåne har lämnat en hel del bra stjärnor sen tidigare och skall vi nu nämna någon så ligger ju Wilmer X bra till på skribentens egen 10 i Topp-lista, kanske bör man även nämna Skånes egen Reggaekung Peps, som förmodligen är en av orsakerna till att det är brist på "RödVita Flugsvampar i Skåneregionen.....:-)

En annan kung i Reggaevärlden bjuder vi på här:

Grönare gräs än skribentens gräsmatta....:-)

Jag hade tänkt att jag skulle kasta ur mig några politiska väckelserop, men det får anstå, för idag har jag hittat personen som jag skall kryssa i till kommunalvalet och anser därför att jag för stunden inte behöver traggla med er, men vill dock framföra att har ni inte redan röstat, så är det eran samhälleliga plikt att göra det på söndag......:-) Skribenten hoppas att ni inte väljer SD, inte av det skälet att jag tror mig veta exakt vad dom vill utan snarare för att jag inte vet vad dom vill....?

Politik, är härmed ur bilden i dagens blogg och vi kan övergå till att berätta om att drogrättegången på Gotland mot 50 -70-åringarna som hade handlat Hasch av två män i 50-års åldern just har slutförts i Hovrätten och att den ena säljaren fick sitt straff sänkt, efter att idag fått höra vad en av kunderna fick för straff så undrar nu skribenten hur staten har rätt att lägga på straffskatt på det han har köpt av säljarna, i min värld så betyder det att staten har godkänt försäljningen bara staten tjänar pengar också, kan det vara så att brottet som har begåtts endast straffas för skattesmitning, personen ifråga fick böter på 15.000 riksdaler, detta ger vid hand att om man köper 8 gram hasch så är det helt okey, bara man låter staten få 15.000 kronor......?

Det betyder ju att staten också har tjänat pengar på försäljningen, kan man nu anmäla staten för delaktighet i haschhandel......?



Vår värld är märklig, skribenten upphör aldrig att förvånas, till och med Mullvaden ser förvånad ut, det gör han i och för sig alltid så länge matskålen inte är full, så att kolla på honom gör inte världsbilden klarare....:-) Skribenten hörde på TV att det nu lagstiftas i Frankrike om att det blir förbjudet att bära heltäckande huvudbonad på offentlig plats (Burka), när man ser på bilden så kan man ju förstå att en del vill förbjuda det, undrar om det kommer i Sverige med och om det gör så kommer det betyda att skribenten måste sluta dricka öl, fast det kanske inte gäller AluminiumBurka, om det gör det så kanske det är bäst att börja dricka ur flaska......?

Fattar ni nu att skribenten har mycket att bekymra sig om, likadant är det med frågan om cyklar och om det är lag på att dom skall ha belysning efter mörkrets inbrott, betyder det att om man är på "lyset" på fredgskvällen så har man rätt att cykla, eller menar dom på något annat sätt.....?

Nu märker ni nog att skribenten inte längre vet vad han ska skriva om, då blir det utflykter i periferin, d.v.s. att han är ute och cyklar i mörkret utan att vara på "lyset", men i morgon (kanske kan ni läsa idag om ni gör det till morgonfikat), är det fredag....:-)



Detta fick skribenten att tänka på fyllgubben som kliver på bussen och sätter sig bredvid snobbkärringen från dom finare kvarteren, kärringen tittar med avsky på honom och säger:
-Uch, ni är ju full, karl vet hut....
Då svarar gubben:
- Japp, men du e ful och i morgon e jag nykter.......

Detta var allt från skribentens hörna denna afton, så vi avslutar med: Sista dagen på jobbet, sen är det helg, så Sov Gott eller God Morgon, hur ni nu vill ha det......? Eller som man säger i vårt "kommunistiska" grannland: Ha de......:-)

Grumpy (Helgälskaren) Old Man

5 kommentarer:

  1. Gomorgon du Glada...

    Bra där med ett lättläst och trevligt inlägg. Behövde just det idag till kaffet..
    Se om jag lyckas träffa två av dina barn på Söndag. Hoppas det! Kolla Idol ikväll. Skitbra deltagare. Kan du ge ditt utlåtande sedan.
    Kram och ha en trevlig helg/P.
    PS.Borde finnas massor med Höstkantareller nu! Även på Gotland..

    SvaraRadera
  2. Ja Skåne har under åren fått fram många bra artister men glöm inte att de även har fått fram en riktig stor skitstövel också ...så dom kan producera lite av varje i detta län.
    Det är kanske momsen staten vill ha in på försäljningen?
    Pia skogen är full av tratt kantareller här på ön.

    SvaraRadera
  3. Jaktfalken, vilken artist tänker du på?

    Jag håller med om att många bra artister kommer från skåne, jag vill framhålla en grupp som inte fått så stor uppmärksamhet som de förtjänar.

    Las Palmas heter de och deras bästa låt är Missbruk beivras, texten är helt lysande:

    http://www.youtube.com/watch?v=4YJbNWwvdwg

    SvaraRadera
  4. Oskar det var ingen artist jag syftade på när jag skrev "stor skitstövel" utan tidigare inlägg här på bloggen av Classe under Juni-månad
    Vet inte om jag kan påstå att Las Palmas förtjänar någon större uppmärksamhet...

    SvaraRadera
  5. Jag urgår ifrån att Jaktfalken avser skitstöveln Johan Jöns Eriksson, men man blir inte artist bara för att man trampar i klaveret, men till Oskar kan jag säga, sök Joddla med Siv på Youtube och du kommer att hitta bra musik med fyndiga texter, testa den här:
    http://www.youtube.com/watch?v=xHnKbefiXe4
    Grumpy

    SvaraRadera