Besökare idag


onsdag 1 september 2010

Bokat och klart......:-) Owiiiiii....!

Nu är det klart för återresa till kobben för gubben, biljetten är betald och klar.......:-)

Efter en eminent arbetsdag, så ser nu skribenten att han kommer att hinna det sista som är kvar, så i morgon kommer jag att lämna skogarna i Uppland för näst sista gången (måste åka tillbaka och hämta en del grejer som jag inte får plats med i den otroligt fina Chevan), skribenten och hälften kommer ju också att vara tvungna att åka upp och slutstäda huset när vi får en köpare samt skriva överlåtelsehandlingar (långt ord), kanske kan man då även plocka lite kantareller som skogarna i denna del av Sverige tycks vara gödslade med........:-)

Annars är det inget nytt på västfronten, som det heter i literaturens värld, dagen har varit givande eftersom jag har lyckats slutföra det mesta (skribenten åt lunch på Mc Donalds idag, det var länge sen jag klev in i en sådan lokal, den var lite mer avancerad än den på bilden), morgondagen innehåller lite småfix, men mest packande och städning inför kommande visningar, det ringde en dam som ville komma hit och ta bilder i morgon, men skribenten har inte tid med "kärringar" med kameror, så jag bad henne ta det med mäklaren, han tar så bra betalt så han har råd att åka hit med henne, skribenten räknar med att lämna huset runt 15.30 med 3:an E´s säng på taket till bilen, den skall levereras i Sundbyberg runt 17.30, men innan det så skall mäklaren ha nycklarna så jag måste åka in i Uppsala till kontoret och det är ingen höjdare, för i Uppsala kör alla som "kärringar" och dom flesta är nog det också.....:-)

I morgon natt sover skribenten på Ekerö hos elektrikern M, polisen K (som är 1000 gånger snyggare och smartare än "fiaskot" på bilden) samt småligisterna E och I, sen blir det båt hem från Nynäshamn 11.05 på fredag, hem till hälften och Mullvaden i nu nämnd ordning, det skall bli skönt att komma hem.....:-)

http://www.youtube.com/watch?v=LFpfureaCVs

Klart slut, för i afton så Sov Gott eller.......!

Grumpy (Resklar) Old Man

4 kommentarer:

  1. Jag lägger några öl på kylning till fredag eftermiddag/kväll;-)G

    SvaraRadera
  2. Bra där att sängen levereras till 3:an E. Som av en händelse igår råkade jag stöta på just honom på perrongen vid Gullmars. Stockholm är tydligen inte större än så ☺. Han såg så trött ut (ler lite och kanske ljuger en del)och glömde att fråga om han fått sängen levererad, vilket jag idag kan läsa att så var inte fallet.
    Ha det så gott och hälsa Ekeröfamiljen..
    Kram/p

    SvaraRadera
  3. Där slog du huvudet på spiken angående kvinnan på bilden.

    SvaraRadera
  4. Som av en tillfällighet var jag och hämtade en säng i Sundbyberg i måndags, livets stora cykel där sängar går runt runt runt. Men där man har bäddat får man också ligga

    SvaraRadera