Besökare idag


onsdag 29 september 2010

Skribenten har tangenttorka....:-(

Nu har det hänt, skribenten har svårt att få på pränt, allt som  låg och väntade, när han i morse på dom ljusblå gläntade,  är redan nu historia och svunnet, han borde ha skrivit det hade han hunnet (nödrim)....:-)

Det kommer tydligen dagar när inte ens mina lindningar i skallen kan hitta på något att formulera i skrift, att det blev så här kan jag ju alltid skylla på SHELL (eller kanske det borde stå: Han har sig SHELLv att SHYLLA), nu undrar ni vad fan dom har med det att göra....?

1. Kan det vara så att skribenten har sniffat 95 oktanig soppa och tappat minnet......?
2. Har han äntligen fått SHELL av hälften för att han ständigt sitter och trycker på dom här jävla tangenterna.....?
3. Är han helt chockad över att han har fått betala en bensinräkning på 5.400:-.......?

På fråga 1. svarar jag: NEJ......!
På fråga 2. svarar jag: Givetvis får jag det men räddas av selektivt hörande.....:-)
På fråga 3. svarar jag: Tror fan det, vad hade ni själva tyckt om den jävla fakturan.......?

Nu när denna sak är utredd, så kan man ju börja fundera på om det inte hade varit bättre om skribenten hade röstat på Mp, för då hade ju saken varit ur världen, hela den jävla kostnaden hade ju då hamnat hos lokaltrafiken, tänkte inte på det den 19:e september.....:-)

Läste i Gotlands Allehanda att 3 krögare i 50-års åldern har fått sin dom fastställd i högre instans för att ha svindlat undan 1 mille från beskattning från sin restaurang, dom hade skribenten behövt till bensinräkningar, jävla bedragare dom har inte bara lurat staten på skattepengar, dom har även snott skribentens bensinpengar, hur tarvlig får man vara, jag hävdar att dom behöver längre straff än dom fick och min bensinräkning är inte ens omnämnd i domslutet.....:-)

Skribenten ser annars fram mot morgondagen (idag om ni läser till morgonfikat), då kommer 2:an M hem till kobben, undrar om hon har med sig boyfriend V.....?

På fredag kommer 1:an K och troligen 3:an E, men 3:an E kan också lika gärna komma på natten till lördag, förmodligen har hälften sagt när han kommer men som vanligt har inte skribenten hört på klokt (selektivt, igen), hur som helst, så skall vi på Bolaget (Ja, inte på Öster om ni nu trodde det), hälften har bokat bord till hela "sörjan" på lördag kväll, där om någon stans hade man behövt dom 5.400:- som krögarna hade "snott" (fast nu kommer skribenten på att det hade inte förändrat särskilt mycket, eftersom då hade några andra krögare snott dom ändå och cirkeln hade varit "sluten"....:-)

Det är inte mycket annars som står i tidningarna här på kobben, om man inte är intresserad av vad trafikpolisen pysslar med längs dom Gotländska vägarna och det skiter skribenten i fullkomligt om han själv bara får vara i fred, utan att få mönsterdjupet kontrollerat......!

Tur att man inte bor vid Loch Ness, för då hade dom också kontrollerat monsterdjupet, vilket hade gett dom dubbelt så mycket jobb.....:-)

Som ni ser så har jag inget att skriva om, jag skulle i och för sig kunna titta in på Aftonbladets nätbilaga och reta upp mig på något dom skriver om, men det skulle bara betyda att jag fick fylla ut slutet på sidan med en massa politiskt snack och det är jag inte upplagd för, så jag skiter i det och bjuder er på lite äldre Svensk Rock´n Roll med skribentens ständiga favorit:

Förbudssverige var tidigt ute......-)

Ni ska veta att skribenten, som kommer ihåg dom äldre gubbarna som sålde "wurrar" runt Centralen och dess närområde i början på 60-talet, han saknar dom ibland så hjärtat blöder, va det var gott med en "slang" som serverades av en skitig korvgubbe med fingrarna avklippta på vänster tumvante, det var tider det, jag tror fan i mej att det verkligen var bättre förr, Fan också, nu kom jag och tänka på automaten vid Hötorget uppgång Sergelstorg, där man på 60-talet kunde sparka/dunka fram en mugg Oxssvanssoppa och en förpackning Wasa Husman med stenhård Ost i pappersförpackning strax före 01.00 innan dom stängde den uppgången för natten, jävlar vad det var gott (skribenten snyftar nostalgiskt), det var bättre förr......!

Nä, som sagt, jag har inget att skriva om idag, så ni får läsa något annat till morgonkaffet, men jag ska försöka bättra mig till i morgon......:-)

Sov Gott eller God Morgon i alla fall.........!

Grumpy (Nostalgin) Old Man

1 kommentar:

  1. Godmorgon ☺.
    Ärligt din biltjuv. Kollektivtrafiken på Gotland suger fett. Den borde du slåss för så fastlänningarna lämnar bilen hemma och miljön mår bättre på din Ö. Frågade Grannen G i somras när vi åkte till det stora köpcentret där Jula och jysk ligger om det går bussar dit. Nej det gjorde det väl inte. Hur ofta går bussarna till Ihre? När jag dyker upp och blir hämtad vid båten/flyget så kör L från Ihre och tillbaka. 6 mil sammanlagt. Barnonessor gillar visserligen att åka bil men ändå. Måste kolla bussnätet vid senare tillfälle över ön. Hade den diskussionen många gånger med Johan. Han höll med. Små bussar som hämtade upp vid Båten och körde till Tofta etc hade förenklat. Typ med bagageutrymme. Täta turer in till Stan och många hade lämnat bilen hemma. Enkelt biljetsystem, typ stoppa tiokronor i en automat.
    Nu kanske det finns och jag är förlegad och minns sämre som skribenten. Men jag kan ta busskort om du får igenom det och komma över en längre tid i sommar ☺. kram på dig och hälsa familjen../p

    SvaraRadera