Besökare idag


måndag 20 september 2010

Den dag som i dag är, nådens år 2010......!

Säga vad man vill om eget hus, men balkongtak det ska man inte ha, borde inte heta balkong tak för det är under balkongen, så rätt formulering borde vara halltak, men halltak måste man ha annars får man tillbringa vintern med att skotta snö i hallen, då blir det "hallskott" vilket kanske i och för sig skulle kunna vara lite trevligt, men nu ska vi inte snöa in på det.....;-)

Dagen har nyttjats till att försöka renovera det som hände tidigare under sommaren, då skribenten vattnade pianot, eller skribenten vattnade inte pianot, men vår herre gjorde det, med besked och nu skall skribenten försöka rätta till det som Gud gjorde fel, håll med om att skribenten är en mäktig man, som ger sig in i ett nyskapande av vår herres misstag.....:-)

Från det ena till det andra, ni känner ingen som vill ha ett piano som väger 1 1/2 ton och är ostämt, troligen är det ingen som vill ha pianon i dessa tider trots att vi alla borde ta det "lite piano" eftersom alla numera stressar och går in i väggen, utom skribenten som idag har gått i halltaket bokstavligen talat fast från ovansidan, det är det som gör skribenten till en "miniatyrgud", det är inte alla som har tillbringat dagen "Ovan Där" och lyckats komma tillbaka.....:-)

För att ni ska få känna av lite "andlig spis" så bjuder nu skribenten i alla fall på sången:

Takarbetarnas sång...:-)

Med tanke på att mina läsare är jävligt religiösa, så ser jag mig nödsakad att låta er få en uppföljare till gårdagens söndagspredikan, som jag utgår ifrån att ni allihopa besökte för att få er veckans dos av andlig spis......!

Skribenten är mäkta imponerad av att ha läsare som så öppet visar att dom är jävligt troende och sådana renlevnadsmänniskor (långt ord), så att dom endast intar drycker under helgerna för att se till att inte andra skall behöva uppleva den "skärseld" som söndagarna annars blir.....:-)

Skribenten som är en man av empati, har nu mest empati med sig själv, dels är det synd om mig för att jag blev tvungen att uppleva att SD kom in i riksdagen, dels har det börjat regna och all falsplåt är avriven på balkongen, men den är täckt med plast, så nu är det upp till vädrets makter om det skall hålla tätt under natten, om det inte gör det då kan hälften duscha i hallen i morgon bitti....:-(

Gårdagens valvaka pågick till cirka 02.00 i morse, så skribenten är rysligt trött och tänker krypa ner i bingen med en bok, vilket förmodligen kommer att sluta med att jag sover inom 20 minuter....:-)

Så härmed lämnar jag er åt ert öde och hoppas att eder morgondag blir angenäm, det skall jag försöka att få min att bli om inte regnet kommer in under natten, så God Natt eller God Morgon på er mina ärade vänner.....!

Grumpy (Bokläsaren) Old Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar